nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Telefoni

Ny trend ger bättre koll på kunden

Det går att effektivisera sin företagstelefoni med en kontaktcenterlösning. Telekom idag kikar lite närmare på trenden som nått nyblivna telefonimästaren Sandvikens kommun och norska Elkjøp, där svenska Elgiganten ingår.

  • Annons 1

”Betydligt mer funktionalitet i våra system nu”

Från otidsenlig och eftersatt – till ett modernt verktyg.
Trots att telefoni är en vital del för de flesta företag glöms utvecklingen av den bort.
I Telekom idags genomgång av hur storföretag löst sina behov är det nu dags för dagligvarujätten Ica.

  • Annons 2

Hallon: Vi är ”in it to win it”

Tidigare i våras gav sig Hallon in i företagssegmentet. Och trots att marknaden är stel – säger lågprisoperatören att man har lyckats få in foten.
– Det visar att vi tänker rätt som utmanar en marknad som inte rört sig på länge, säger Anne-Louise Wirén.

  • Annons 3

SolunoBC rivstartar i Finland

Först Norge och Danmark – och nu Finland
Soluno expanderar österut genom att förvärva Taika Companys kundstock och infrastruktur.
– Förvärvet förkortar startsträckan, säger Andreas Johnsson, säljchef på företaget.

Telavox fem bästa knep – så vinns en telekomupphandling

Rätt research, ifrågasätta behov samt ”testväxlar”.
Det är några av knepen som Telavox anser är det bästa sättet att visa upp sina telekomlösningar på.
– Min största allergi är de som baserar en upphandling på ett 15 år gammalt Excelark, säger Viktor Sandgren på Telavox.