Apple fortsätter satsning mot företag

Appar Apple tar hjälp av Deloitte och gör en ny satsning mot företag. Konsultföretaget ska tillsätta 5 000 personer globalt som ska försöka stärka Apples varumärke på företagssidan.

Apple storsatsning på företag tog fart 2014 när ett samarbete med IBM inleddes, som möjliggjorde användningen av IBM:s verktyg för data och analys i företagsinterna ios-appar. Därefter tog Apple hjälp av både Cisco och Sap. Avtalet med Deloitte rubbar inte dessa överenskommelser utan ses som ett komplement.

Det 5 000 man starka teamet med ios-arkitekter, apputvecklare och designer ska arbeta fram appar som implementerar Apples användarvänlighet på arbetsplatser.

– Anställda hittar alltid ett sätt att använda sina ios-enheter på arbetsplatsen. Då är det bättre att föregå det och utnyttja möjligheterna med systemet i stället för att låta saker läcka in i företaget bakvägen. Vi ska hjälpa dem att arbeta på samma sätt som de lever, säger Mike Brinker, chef för Deloittes digitala avdelning till tidningen Cio.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.