Apple fortsätter satsning mot företag

Appar Apple tar hjälp av Deloitte och gör en ny satsning mot företag. Konsultföretaget ska tillsätta 5 000 personer globalt som ska försöka stärka Apples varumärke på företagssidan.

Apple storsatsning på företag tog fart 2014 när ett samarbete med IBM inleddes, som möjliggjorde användningen av IBM:s verktyg för data och analys i företagsinterna ios-appar. Därefter tog Apple hjälp av både Cisco och Sap. Avtalet med Deloitte rubbar inte dessa överenskommelser utan ses som ett komplement.

Det 5 000 man starka teamet med ios-arkitekter, apputvecklare och designer ska arbeta fram appar som implementerar Apples användarvänlighet på arbetsplatser.

– Anställda hittar alltid ett sätt att använda sina ios-enheter på arbetsplatsen. Då är det bättre att föregå det och utnyttja möjligheterna med systemet i stället för att låta saker läcka in i företaget bakvägen. Vi ska hjälpa dem att arbeta på samma sätt som de lever, säger Mike Brinker, chef för Deloittes digitala avdelning till tidningen Cio.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Skickar begäran
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter