Inget arv att bära
Han menar att det finns flera förklaringar till den snabba framgången. Dels handlar det om ett väldigt hett område, trenden att kommuner bygger upp kundtjänster som ska klara av att hantera många av medborgarnas frågor och ärenden direkt är stark och Artvise plattform är utvecklad för just det användningsområdet.
– Men vi har inte heller det bagage i form av gamla arv som konkurrenterna släpar på. Om några år har vi kanske mer av den varan vi också men inte nu vilket gör att vi har den modernaste lösningen, säger Lars Ögren.
Han går så långt att han inte tycker sig ha några riktiga konkurrenter.
– Det är klart att vi i upphandlingar möter andra företag men vi har hittills vunnit alla.
Några problem att hålla leveranstakten uppe i samma tempo verkar företaget inte heller ha.
– Det klarar vi. Vi har en införandeprocess som gör att vi kan leverera snabbt och effektivt och vi har strömlinjeformat installationerna i vårt datacenter i Lycksele.
Kompletterar med telefoni
Senaste versionen av Artvise Kundtjänst lanserades i september men företaget har mer på gång. Något komplett kontaktcenter kan de ännu inte erbjuda, dagens version av systemet kräver en separat lösning för telefoni från någon annan tillverkare. Så kommer det inte att vara länge till enligt uppgifter till Telekom idag som bekräftas av Lars Ögren.
– Redan i nästa version som har planerad lansering i mars 2015 kommer vi att ha en telefonilösning integrerad i systemet, säger han.
Även framöver är det den offentliga sektorn som är den primära kundgruppen men Lars Ögren har planer på att ta sig ann även andra brancher.
– Inte just nu och tidigast under andra halvåret 2015 men vi tittar på fler kundgrupper, säger han.
publicerad 10 oktober 2014