Fokus på kärnan
När beslutet togs att köpa in nytt föll valet på TDC och Genesys kontaktcenterplattform. En molntjänst som man ansåg vara skalbar och enkel att hantera, två viktiga ingredienser för Avant Marketing.
– Det viktigaste för oss var att ha ett välutvecklat system med kundfokus. Vi valde mellan ett par olika men känner att vi kommer kunna växa i Genesyslösningen. Att det blev en molntjänst var också ett aktivt val. Vi vill köpa tjänsterna extern för att kunna fokusera på vår core business, säger Oscar Gemback.
Avant Marketing märker även att deras kunder ställer större krav på att kundservice ska finnas i flera kanaler, som Twitter och Facebook som exempel. I dagsläget hanterar man 20 000 samtal och cirka 8 000 andra kontakter, till exempel mejl, per månad. Med nya kunder på väg in kommer man på ett halvårs sikt fördubbla antalet kundkontakter.
– Det är avgörande för kunderna som överväger att anlita oss. Alla trender pekar mot att konsumenterna vill kommunicera på många sätt. Vi är en oberoende byrå som ska representera andra bolag och då måste vi ha en stark portfölj som vi kan sälja in, fastslår Oscar.
Avtalet med TDC är skrivet på tre år.
– Detta är en intressant lösning på flera sätt. Dels utgår den från vår molnbaserade växellösning, och dels innehåller den en lösning från vår partner Genesys. Tillsammans innebär detta en skalbar, effektiv och stabil lösning, tillägger Anders Sundström, produktledningschef TDC Sverige.
publicerad 30 september 2013