Nu lanserar Avaya tre nya funktioner som bygger på användningen av generativ artificell intelligens i sin kontaktcenterplattform. De kan användas för att, utifrån de instruktioner (prompt) som användaren ger dem, automatiskt skapa nya arbetsflöden och insikter.
Avaya bygger arbetsflöden med generativ ai
kontaktcenter Kontaktcenterleverantören använder artificiell intelligens på nya sätt för att ta fram insikter och förbättra processer.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Den första funktionen används för att skapa kundresor. Genom att beskriva en önskad kundresa kan verktyget skapa en sådan och beskriva hur den kan implementeras i Avayas kontaktcenterplattform.
Nästa funktion är en vidareutveckling av den inbyggda sökfunktionen och låter användaren, med hjälp av vanligt språk, ta fram specifika insikter som hjälper dem att fatta rätt beslut.
Det tredje, och sista, verktyget kombinerar generativ ai med de inbyggda analysfunktionerna i Avaya Experience Platform för att kunna ge allmänna rekommendationer kring hur man kan förbättra upplevelsen för både kunder och medarbetare.
De nya ai-funktionerna är i dagsläget endast tillgängliga i Avayas molnbaserade kontaktcenterplattform, men de som har en onprem-installation kan nå funktionerna genom att aktivera ett hybridläge.
– Hittills har ai i kontaktcentret vanligtvis varit i fronten och svarat på rutinmässiga frågor från kunder i form av intelligenta virtuella assistenter. Idag demonstrerar vi hur ai också kan utökas till hjärtat av kontaktcentret genom att skapa arbetsflöden, rapporter och hjälpa agenter att bättre betjäna sina kunder, säger Nidal Abou-Ltaif, försäljningschef på Avaya i ett uttalande.