Avaya Cloud Office från Avaya – molnväxelguiden 2022

Avaya Cloud Office från Avaya – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Vi använder i grunden Ringcentral och har lagt till funktionalitet från Avaya till plattformen.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: Över 5000 anknytningar.

Er minsta kund: 1-10 anknytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: Komplett uc-plattform med tal, video, möten, meddelanden och mer. Kraftfull plattform vad gäller integration till andra system såsom crm och CCaaS.

En nackdel med er molnväxel: Inte tillgänglig i alla delar av världen ännu.

Hostas: I vårt publika moln.

Marknad: Globalt.

Passar för: Medelstora företag, Globala företag.

Operatörsmöjligheter: Anslutning till publika telefonnätet går via Avaya/Ringcentral med tillgång till lokala trunkar i 46 länder (in och ut) samt ytterligare 140 länder för inkommande trafik.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Koppling till kontaktcenter-lösning, Kö-system, Statistik om telefoni.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • IVR,
  • Mobil anknytning,
  • Telefonist-stöd,
  • Koppling till kontaktcenter-lösning,
  • Kö-system, Röstbrevlåda,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
  • Integration med AD,
  • Statistik om telefoni.

Funktioner angivna av leverantör: Telefonist stöd via tredje part.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Flera alternativ finns att välja mellan. Direct routing, Klient integration eller via Chrome extensions.

Admin av IVR-lösning: Web-baserat GUI. Service Web.

Admin av kö-system: Web-baserat GUI.

Lösning för statistik: Web-baserat GUI, med tillgång till en stor mängd information / analytics, denna information är även tillgängligt från mobiler.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Global molnväxel-lösning med kraftfulla verktyg för integration med andra system och en hög beprövad tillgänglighet.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.