Avaya Enterprise Cloud från Avaya – molnväxelguiden 2023

Avaya Enterprise Cloud från Avaya – molnväxelguiden 2023

På vilken teknik bygger er plattform: Avaya Aura är grundsystemet. Därtill används olika Avaya-system för att realisera tjänsten.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: Kunderna vill ej delge namn och storlek (>50 000 anknytningar).

Er minsta kund: Finns kunder med strax under 2000 anknytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: Totallösning med ekonomi i fokus. Globalt system med robust Avaya-teknik och anpassas efter kundönskemål.

En nackdel med er molnväxel: I regel för organisationer större än 2000 anknytningar.

Hostas: Avaya Cloud (Microsoft Azure).

Marknad: Globalt.

Passar för: Stora och globala företag.

Operatörsmöjligheter: Enligt kundönskemål. Avaya är också operatör på vissa marknader.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Mobil anknytning, kö-system och Microsoft Teams-telefoni.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt
  • IVR
  • Mobil anknytning
  • Telefoniststöd
  • Koppling till kontaktcenter-lösning
  • Kö-system
  • Röstbrevlåda
  • Microsoft Teams-telefoni
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni
  • Integration med AD
  • Statistik om telefoni

Funktioner angivna av leverantör: Kan kompletteras med Omnichannel-CC och/eller rollbaserad telefoni.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: MS Teams widget och/eller direct SIP trunk till MS Teams. Avaya använder MS Teams såsom backoffice agent.

Admin av IVR-lösning: Avaya har webbaserade gränssnitt för admin.

Admin av kö-system: Avaya har webbaserade gränssnitt för skillset hantering av köer. Detta innebär också att CC-agent/Supervisor också hanteras via webbgränssnitt.

Lösning för statistik: Avaya har webbaserade gränssnitt för att skapa rapporter. Rapporter kan också extraheras till annan databas. Realtidsdata kan visas via webbgränsnitt, telefon GUI (inklusive WebRTC).

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Robust Avaya-teknik som anpassas efter kundens processer och önskemål

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.