Axstores växer med ny plattform

Affärer Axstores – där bland annat kedjor som Åhléns och Lagerhaus ingår – gör en nysatsning på digitalisering med ett nytt företagsnät och nytt kontaktcenter.

Axstores växer med ny plattform

Det rör sig om en affär värd 50 miljoner kronor när Axstores bygger om sin kommuniktionsplattform – huvuddelarna blir ett nytt företagsnät baserat på Telias Datanet, som ska förse Axstores med telefoni och datatrafik. Även en ny kontaktcenterlösning ingår, vilket ska hjälpa koncernen att förbättra kundservicen över telefon och via webben.

– Vi kommer att ha ett nära samarbete med Telia för att tillvarata digitaliseringens möjligheter i utvecklingen av våra varuhus och butiker, med målet att förbättra kundupplevelsen, säger Hanne Rubino på Axstores IT.

Alla koncernens varuhus – där kedjor som Åhléns, Kicks och Lagerhaus ingår – och kontor ska kopplas samman.

Axstores har tidigare förlitat sig på DGC för sin telefoni, men nu är det alltså Teliaspåret som gäller för koncernen.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.