Premiummärke siktar mot hybridkontoret med nytt headset

Bang & Olufsens nya headset Beocom Portal ska erbjuda både företagets signaturljud och företagsanpassad funktionalitet.

Premiummärke siktar mot hybridkontoret med nytt headset

I och med lanseringen av nya headsetet Portal tar Bang & Olufsen sikte mot företagsmarknaden, eller närmare bestämt det växande antalet personer som arbetar i hybridkontoret.

Enligt tillverkaren har man lyckats kombinera sitt signaturljud med funktioner som är anpassade för företagsanvändare, som en certifiering för användning med samarbetsverktyg från Zoom, brusreducering (anc) och en utformning som gör att man kan bära dem under långa arbetspass.

Hörlurarna ansluts trådlöst till en dator med hjälp av en medföljande usb-dongel eller via bluetooth.

– Beocom Portal-hörlurarna är tillverkade för att tillgodose behoven hos användare som både vill ha högkvalitativt ljud och design samt funktioner och teknik anpassat för arbete. Lanseringen av Beocom Portal markerar nästa stora steg i vår ansträngning att växa vår business-to-businessportfölj, säger John Howard, Head of Enterprise på Bang & Olufsen.

Namnet Beocom är hämtat från den uppsättning stationära telefoner som Bang & Olufsen lanserade 1982. Den sista telefonen tillverkades 1998, men nu är alltså namnet tillbaka i en ny produkt från den danska tillverkaren.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.