Bredband2 Växel från Bredband2 – molnväxelguiden 2022

Bredband2 Växel från Bredband2 – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Vi använder Telepo från grunden, men har integrerat systemet mot Puzzel kontaktcenter och andra egenutvecklade system för tilläggsfunktioner

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: 1500-5000 anknytningar.

Er minsta kund: 1-10 anknytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: De största fördelarna är skalbarhet, pris och driftsäkerhet.

En nackdel med er molnväxel: Om man som kund sitter i en miljö med fasta systemtelefoner och vill fortsätta med det kan tröskeln att byta till molnväxel bli hög.

Hostas: I vårt moln.

Marknad: Sverige.

Passar för: Medelstora företag, Stora företag.

Operatörsmöjligheter: Bredband2.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Mobil anknytning, Koppling till kontaktcenter-lösning, Kö-system.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR,
  • Mobil anknytning,
  • Telefonist-stöd,
  • Koppling till kontaktcenter-lösning,
  • Kö-system,
  • Röstbrevlåda,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Annan samarbetsplattforms-koppling,
  • Integration med AD,
  • Statistik om telefonin.

Funktioner angivna av leverantör: Tidsstyrd tillbakaringning, Automatisk röststyrd telefonist.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Via Microsoft direct connect kan samtal till mobiltelefon eller fast telefon styras till MS Teams. Även utgående samtal kan origineras från MS Teams.

Admin av IVR-lösning: Via ett admingränssnitt kan kunden själv administrera talsvar och öppettider.

Admin av kö-system: Via ett admingränssnitt kan kunden själv administrera talsvar och öppettider.

Lösning för statistik: Vi använder oss av Meridix statistiksystem.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Den är fullt integrerad med mobilen via ett SP-avtal med Telia.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.