Bredbandsbolaget vill tydliggöra kopplingen till Telenor och presenterar en rad nyheter som knyter de båda bolagen närmare varandra. Bland annat blir Anna Thorbjörnson, som tidigare arbetat med telefonitjänster på Telenor, blir ny marknads- och försäljningschef för Bredbandsbolaget. Vidare lanserar företaget en ny logotyp som där Telenors logga ingår. Tanken är att signalera till de befintliga kunderna att de också har tillgång till Telenors tjänster.
För att ytterligare knyta samman Bredbandsbolaget med Telenorfamiljen går bolaget också ut med ett erbjudande till Telenors mobilkunder om ett kostnadsfritt abonnemang för fast telefoni om man samtidigt blir bredbandskund hos Bredbandsbolaget.
– Bredbandsbolagets kunder efterfrågar i allt högre grad även telefonitjänster. Nu kan vi utveckla helt nya funktioner och tjänster som bygger på samspel mellan telefoni och bredband, säger den nya marknads- och försäljningschefen på Bredbandsbolaget Anna Thorbjörnsson.