Brilliant lanserar nytt verktyg för kundundersökningar

kundmötet Fler funktioner och förbättrade analysverktyg – molntjänstföretaget vill ge dig bättre koll på vad kunderna tycker.

Brilliant lanserar nytt verktyg för kundundersökningar

Nu släpper Brilliant Future ett nytt verktyg för vad man beskriver som ”enkel och smart kundrelationsundersökning”. Det handlar om en molntjänst (SaaS) som ska erbjuda fler funktioner och analysverktyg för att kartlägga hur kunderna upplever ditt företag.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Nyheterna ska underlätta för användare av verktyget och ge dem möjligheter att direkt agera på de insikter som man får tillgång till. Som användare ska man enligt Brilliant också få ökad förståelse för kundernas behov och verkliga önskemål.

Verktyget innehåller bland annat en funktion för ai-driven textanalys som kan användas för att identifiera och kategorisera olika huvudteman i kundernas kommentarer. Ai-tekniken används även i den funktion för så kallad sentimentanalys som skapar en överblick över kundernas känslor i olika delar av kundupplevelsen.

– Att säkra en riktigt bra kundupplevelse är nyckeln för en organisations framgång. Utan kunder finns man inte. Att ta reda på vad som gör kunderna till ambassadörer och göra mer av det, eller ta reda på vad som gör dem till kritiker och se till att åtgärda det är helt avgörande för affären, säger Ulrika Jonsson, vd på Brilliant Future, i ett uttalande.

Telekom idag ställde några kompletterande frågor till Sofie Johansson, som är produktchef på Brilliant Future.

Är det ett helt nytt verktyg?

– Ja, det är en ny produkt. Vi har tidigare hjälpt kunder att göra kundrelationsundersökningar på andra sätt men det här är en helt ny produkt. Med inbyggd ai får användaren databaserade insikter och kan lättare än någonsin agera på resultatet.

Hur skiljer sig det nya verktyget från de lösningar ni erbjudit tidigare?

– Den nya produkten öppnar upp dörrar för företag att bättre förstå sina kunders behov och önskemål. Användarna kan enkelt själva sätta upp en kundrelationsundersökning och skicka ut den med bara ett par knapptryck. Verktyget är baserat på redan framtagna validerade undersökningsfrågor och generativ ai som sammanställer resultatet och pekar på vad som behöver prioriteras för att förbättra kundlojaliteten.

På vilka sätt förenklar det nya verktyget användarens vardag?

– Att säkra en riktigt bra kundupplevelse är nyckeln för en organisations framgång. Utan kunder finns man inte. Att ta reda på vad som gör kunderna till ambassadörer och göra mer av det, eller ta reda på vad som gör dem till kritiker och se till att åtgärda det är helt avgörande för affären. Den här nya produkten gör det lättare för organisationer att fatta välgrundade beslut som är baserade på kunders faktiska feedback.

Är verktyget tillgängligt för era kunder redan idag?

– Ja, verktyget är redan tillgängligt och kan användas fristående eller adderas till redan befintliga abonnemang.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.