De båda företagen Brilliant Future och Voxo går in i ett strategiskt samarbete som ska ge Brilliants kunder möjlighet att använda Voxos mjukvara för att analysera kundkonversationer med hjälp av artificiell intelligens.
Brilliant och Voxo inleder ai-samarbete
kontaktcenter Kunder till Brilliant Future kommer att få tillgång till Voxos ai-baserade verktyg för samtalsanalys.
![Brilliant och Voxo inleder ai-samarbete](https://telekomidag.se/wp-content/blogs.dir/sites/12/2022/01/voxobild.jpg)
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
– Det här innebär att medarbetare och ledare inom kundservice lättare kan fatta välgrundade beslut som är baserade på verkliga data. Med Voxos expertis inom ai kan vi erbjuda en helhetslösning för datadriven operativ utveckling av kundserviceorganisationer med hjälp av strategiska verktyg som tar deras affärsutveckling till nästa nivå, säger Ulrika Jonsson, vd på Brilliant Future i ett pressmeddelande.
Brilliant Future har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med mätningar av både kundernas och de egna medarbetarnas upplevelser. När man lägger till Voxos teknik i verktygslådan innebär det att man kan analysera inkommande kundsamtal mer eller mindre i realtid.
– Vi är jätteglada över detta strategiska partnerskap med Brilliant Future. Samarbetet möjliggör för oss att skapa mervärde för både befintliga och nya kunder genom att erbjuda marknadsledande tjänster och plattformar som skapar värde från ledningsgruppen till den enskilda medarbetaren, säger Johan Wadenholt, vd på Voxo.