Molntjänstföretaget Calabrio erbjuder redan en bred palett av verktyg som hjälper kontaktcenter över hela världen att optimera verksamheten och öka medarbetarnas engagemang.
Calabrio förvärvar ai-experten Wysdom
kontaktcenter Ai-baserade analysverktyg ska hjälpa Calabrios kunder att öka kundnöjdheten och jobba mer effektivt.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Nu förvärvar man företaget Wysdom, som använder sig av artificiell intelligens och maskininlärning för att analysera kundinteraktioner i olika kanaler, både med mänskliga agenter och virtuella agenter.
Enligt Calabrio är detta ytterligare ett steg för att integrera ai och maskininlärning i deras molnbaserade plattform, vilket ska leda till att användarna kan effektivisera och förbättra kundupplevelsen.
– Genom Wysdoms ai- och ml-baserade analysverktyg kommer Calabrios kunder kunna få djupare insikter från alla interaktioner i deras omnikanal-kontaktcenter, säger Kevin Jones, vd på Calabrio i ett uttalande.
Calabrio lyfter speciellt fram möjligheten att med hjälp av Wysdoms teknikplattform kunna analysera och finjustera chatt- och röstbotar i realtid.
– På Wysdom har vi i flera år fokuserat på att förbättra effektiviteten hos ai-förstärkta chattbotar, eftersom vi anser att det moderna kontaktcentret är moget för den transformationen, säger Ian Collins, som är grundare och vd på Wysdom.