Callguide hjärtar Lync

Kontaktcenter Verktyg för att mäta kundnöjdhet och leverera bättre service on-line är några av nyheterna när Telia uppdaterar sin kontaktcentertjänst Callguide. Dessutom fungerar den nu även för företag med Lync-telefoni.

Callguide hjärtar Lync

Inte minst e-handelsföretag får en utökad palett kontaktvägar i nyligen uppdaterade Callguide som fått versionsnumret 8.4. Ett nytt tilläggspaket kallat on-line ger stöd för kundservice via chatt, e-post, webbformulär och efterföljande uppföljningsenkäter med verktyget Survey. Dessutom får agenterna i kontaktcentret möjlighet att guida runt och hjälpa kunderna med att slutföra köp på hemsidan genom så kallad co-browsing, en form av fjärrstyrning där agenten ser vad som händer på kundens skärm. Kunden kan ledas till nya sidor genom att agenten skickar en länk till relevanta sidor och om det behövs kan man tillsammans fylla i exempelvis ett beställningsformulär. Kunden måste dock alltid själv bekräfta beställningen. Fjärrstyrningen kan göras utan att någon installation behöver göras hos slutkunden.

Klart för Lync-telefoni

En annan viktig nyhet för företag som gått över till eller planerar en övergång till att använda Microsoft Lync som telefonväxel är att det nu fungerar i kombination med Callguide, stöd finns för både Lync 2010 och Lync 2013.

Bland de övriga nyheterna i Callguide 8.4 märks förbättrad överblick över status för köer och väntelistor, förbättrad hantering av e-post och en förenklad administration av tjänsten.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.