Inte minst e-handelsföretag får en utökad palett kontaktvägar i nyligen uppdaterade Callguide som fått versionsnumret 8.4. Ett nytt tilläggspaket kallat on-line ger stöd för kundservice via chatt, e-post, webbformulär och efterföljande uppföljningsenkäter med verktyget Survey. Dessutom får agenterna i kontaktcentret möjlighet att guida runt och hjälpa kunderna med att slutföra köp på hemsidan genom så kallad co-browsing, en form av fjärrstyrning där agenten ser vad som händer på kundens skärm. Kunden kan ledas till nya sidor genom att agenten skickar en länk till relevanta sidor och om det behövs kan man tillsammans fylla i exempelvis ett beställningsformulär. Kunden måste dock alltid själv bekräfta beställningen. Fjärrstyrningen kan göras utan att någon installation behöver göras hos slutkunden.
Klart för Lync-telefoni
En annan viktig nyhet för företag som gått över till eller planerar en övergång till att använda Microsoft Lync som telefonväxel är att det nu fungerar i kombination med Callguide, stöd finns för både Lync 2010 och Lync 2013.