Cisco tar in Linksys i kraftig SMB-satsning

Nu är det dags för sammanslagningen av Ciscos och Linksys produktportföljer för småföretag. Linksys återförsäljare får kliva in i Ciscos partnerprogram.
Tre Cisco-veteraner har bildat en kommitté som ska stötta den kraftiga SMB-satsningen globalt.

Cisco tar in Linksys
i kraftig SMB-satsning

Cisco skippar Linksys Small-Business Channel Partner Program och bjuder in medlemmarna där att ingå i Cisco Channel Partner Program. Det är ett led i att Linksys företagsprodukter samordnas med Ciscos småföretagarportfölj.

– Den här förändringen är mycket positiv för inte bara Cisco, utan även för våra kunder och partners. Genom att integrera Linksys och Cisco får vi nu bådas expertis och styrkor och kommer därigenom att kunna erbjuda småföretagen en av de bredaste produktportföljerna i branschen. Detta är också ett mycket viktigt steg i Ciscos strategi för ett ökat fokus och satsning på småföretagsmarknaden, säger Nina Gullerud, nordisk säljchef för SMB på Cisco.

Tidigare i somras etablerade Cisco dessutom en småföretagarkommitté som ska se till att småföretagarsatsningen går som planerat. I kommittén sitter tre Cisco-veteraner: Sue Bostrom, chief marketing officer och executive vice president, Keith Goodwin, senior vice president of Worldwide Channels och Ian Pennell, senior vice president för Small Business Technology Group.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.