Clear IT får stöd för kundtjänstappen

Kontaktcenter Clear It är första plattformsleverantör att koppla ihop med Supportways kundtjänstapp. Det öppnar för information om kötider och uppringning direkt i appen.

Clear IT får stöd för kundtjänstappen

I mitten av mars skrev Telekom idag om Supportways mobilapp som samlar alla kundtjänster på ett ställe (se länk under den här artikeln). Nu har teknikbolaget Clear IT, med kunder som Com Hem och SJ, hakat på initiativet.

– Samarbetet innebär att Clear ITs kunder blir först med denna appkanal till sin kundtjänst, utan att tvingas göra investeringar, säger Supportways grundare Kim Jonsson.

Färdig integration

Mattias Sundgren, försälningschef på Clear IT, betonar att det blir enkelt för deras kunder att komma igång eftersom hela integrationen finns färdig och bara behöver slås på. Det blir en tilläggstjänst som inte ska kosta skjortan.

– Från början kommer man att kunna visa kötid och få möjlighet att bli uppringd istället för att vänta i kön. Men på sikt kommer det också funktioner för en mer personlig kundtjänst där ärendet kan förberedas medan du väntar, berättar Mattias Sundgren.

Att som företag vara med i Supportway kostar inget men om man vill ha mer än bara ett telefonnummer med i listningen får man betala för det.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.