Clear it vässar för outsourcad kundtjänst

Med sin nya lösning @Partner hävdar Clear it att de tagit steget till fjärde generationens kundtjänst. Den ska ge även företag som outsourcar sin kundservice full kontroll över kvalitet och effektivitet.

Med lösningen @Partner ska det vara möjligt att styra hur outsourcingpartnern hanterar samtalen till kundtjänst på samma sätt som om verksamheten sköttes inhouse.

– Företaget får rapporter, kan medlyssna, spela in samtal, sköta prioriteringen mellan köer och vilken typ av kompetens som ska finnas i de olika köerna. Partnern står för bemanningen av kompetenserna, säger Anders Ödman, vd för Clear it.

Samma möjligheter ska även partnerföretaget ha hävdar Clear it samtidigt som kunden erbjuds en enhetlig serviceupplevelse genom att samtalet hela tiden stannar kvar i @Partner oavsett om ett eller flera företag sköter bemanningen i kundtjänsten.

@Partner ska enligt Clear it fungera tillsammans med alla kontaktcenter på marknaden.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.