Intäkterna slutade på 1 136 miljoner kronor, en ökning med två procent jämfört med samma period förra året. Samtidigt stärktes rörelseresultatet med sex procent som landade på 532 miljoner kronor.
– Vi ökar antalet kunder jämfört med förra året inom både tv och bredband och har en stabil kundbas för telefonin. Det innebär att vi behåller våra marknadsandelar inom alla områden på en mycket hårt konkurrensutsatt marknad, säger Com Hems vd Tomas Franzén.
Satsar på kunderna
Leverantören har lyckats hålla siffrorna uppe trots rejäla investeringar. Under första kvartalet lade man totalt ut närmare 200 miljoner kronor, bland annat på att plocka hem all kundservice och inviga ett helt nytt kundservicecenter.
– Arbetet med att hela tiden förbättra vår kundservice är fortsatt högt prioriterat och det nya centret i Örnsköldsvik är en viktig del i detta arbete. Jag gläds över att starten av det nya kontoret har fungerat mycket väl och ser fram emot att utveckla det ytterligare, avrundar Tomas Franzén.