Com Hem tar nytt kundservicegrepp

Under 2012 tänker Com Hem börja sköta sin kundservice helt i egen regi. Därför bygger man nu ut den befintliga organisationen med ett nytt, 200 man starkt, kundservicecenter i Örnsköldsvik.

Com Hem tar nytt kundservicegrepp

Det nya kundservicecentret beräknas stå klart under första kvartalet 2012. Rekryteringarna till det nya kundservicecentret startar upp redan i december och inom de närmsta månaderna räknar Com Hem med att ha hittat inalles 200 kundservicekommunikatörer, ledare och administrativa medarbetare.

– Vi har under de senaste åren arbetat aktivt med att öka vår kundservicekvalitet och genomfört en rad förbättringar på området. Att samla all kundservice under egen regi är ytterligare en viktig del i det arbetet och vi ser verkligen fram emot etableringen i Örnsköldsvik, säger Linda Påhlsson, chef för Com Hems kundservice.

Vill öka effektiviteten

Idag utgår Com Hems kundservice främst från det egna centret i Härnösand, men också från ett antal andra orter genom partners. Nu samlas istället all kundservice i Västernorrland, en region där Com Hem kommer att sysselsätta ungefär 700 personer totalt.

– Satsningen på en egen kundserviceorganisation i en och samma region kommer att öka vår effektivitet och ge oss en ökad kontroll över hur vi vill att verksamheten ska se ut. Det kommer göra oss till en bättre leverantör för våra kunder, säger Linda Påhlsson.

Initiativet välkomnas också av Örnsköldsviks kommun.

– Detta är en stor etablering och ett viktigt steg i vår fortsatta tillväxt då det gör oss ännu mer attraktiva i en större arbetsmarknadsregion, säger Peter Holmqvist, chef för kommunens tillväxtavdelning.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.