Comgate Cloud från Comgate Connect – molnväxelguiden 2023

Comgate Cloud från Comgate Connect – molnväxelguiden 2023

På vilken teknik bygger er plattform: Vi använder Freeswitch i grunden men har utvecklat funktioner ovanpå den. Samtliga delar i växelplattformen är egenutvecklad, även provisionerings- och billingplattformen för våra abonnemang.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: 400+ anknytningar.

Er minsta kund: 1 anknytning.

Den största fördelen med er molnväxel: Utvecklad i Sverige för den svenska marknaden, som skiljer sig avsevärt från både övriga Norden och resten av världen. Framtidssäker och kundunik molnväxel i flexibla och obundna avtal. Unika surfpaket för molnväxelns tillhörande fastprisabonnemang som gör att kunden ”aldrig betalar för luft”.

En nackdel med er molnväxel: Ingen Softphone och Contact Center än så länge (under utveckling).

Hostas: I vårt moln.

Marknad: Sverige.

Passar för: Små och medelstora företag.

Operatörsmöjligheter: Comgate Connect, MVNO på Tele2:s nät.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Hänvisningssystem, mobil anknytning och plattformens generösa möjlighet till kundanpassning.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt
  • Hänvisningssystem
  • IVR
  • Mobil anknytning
  • Telefoniststöd
  • Kö-system
  • Röstbrevlåda
  • Microsoft Teams-telefoni
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni
  • Statistik om telefoni

Funktioner angivna av leverantör: Kundunika funktioner för olika vertikaler som t.ex handlare, advokater och så vidare.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Via direct routing.

Admin av IVR-lösning: Via admingränssnitt samt att en del funktioner hanteras i mobil-appen.

Admin av kö-system: Via admingränssnitt samt att en del funktioner hanteras i mobil-appen.

Lösning för statistik: All statistik du behöver för att se belastning, svarsgrad, utgående trafik, och så vidare. Autogenererade dag-, vecko- eller månadsrapporter per mejl.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Vi paketerar oftast växelns fastprismobilabonnemang så att man får molnväxeln ”på köpet”. Vi binder aldrig upp kunden i finans, hyres eller funktionshyresavtal med lösenkostnad eller minimidebitering.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.