Comgate Cloud från Comgate – molnväxelguiden 2022

Comgate Cloud från Comgate – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Vi bygger vår växel på en open source-plattform i grunden. Vi har byggt den helt organiskt med våra egna utvecklare vilket gör oss otroligt snabbfotade och oberoende när det gäller kundunika anpassningar.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: 100-500 anknytningar.

Er minsta kund: 1-10 ankytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: Förutom den höga driftsäkerheten, användarvänligheten och ett antal helt unika funktioner är den operatörsoberoende, men med en stor fördel när man använder den med Comgates abonnemang. I kundportalen är upplevelsen att växelfunktionen är en del av abonnemanget, vilket avsevärt förenklar för kunder som vill administrera växel och mobilabonnemang själva. I portalen har kunden helt unika möjligheter att till exempel fördela företagets gemensamma surfpott på individnivå.

En nackdel med er molnväxel: I dagsläget har vi ej fokuserat på avancerade kontaktcenterfunktioner såsom chat, mail, avancerad call back/tidsbokning.

Hostas: I vårt moln.

Marknad: Sverige.

Passar för: Små företag, Medelstora företag.

Operatörsmöjligheter: Comgate är en egen operatör i Tele2:s nät, men samtliga operatörers mobilabonnemang går att använda i kombination med växeln.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Admin-gränssnitt, Mobil anknytning, Kö-system.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR,
  • Mobil anknytning,
  • Kö-system,
  • Röstbrevlåda,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Annan samarbetsplattformskoppling för telefoni,
  • Statistik om telefoni.

Funktioner angivna av leverantör: Admin-gränssnittet är integrerat med provisionering och billing för Comgates mobilabonnemang vilket ger kunden unika möjligheter att samtidigt administrera både växeln och mobilabonnemangen på individnivå.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Integrationen via MS Phone System Direct Routing gör att in- och utgående samtal kan hanteras med Teamsapp i mobil eller PC.

Admin av IVR-lösning: IVR administreras i Admin-gränssnittet.

Admin av kö-system: Köer administreras i mobilappen eller i admin-gränssnittet.

Lösning för statistik: Statistik på in och utgående trafik med filtrering på kö, dag, vecka, månad samt svarstider ligger som standard i kundportalen.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Vi är mest stolta över att vår växel är helt och hållet egenutvecklad vilket ger oss unika möjligheter att kundanpassa och sticka ut. Exempelvis har vi framgångsrikt vertikalanpassat växeln för butiker och restaurangbranschen. Vi är även stolta över en för marknaden unikt enkel och uppskattad administration av växelns öppettider och temporära stängningar.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.