De levererar bäst kundservice i Telekom-sverige

kontaktcenter Comviq vinner utmärkelsen Sveriges bästa service i telekom-kategorin enligt Service Score.

De levererar bäst kundservice i Telekom-sverige
Malin Anglert är kundservicechef på Tele2 och Comviq.

De senaste nio åren har Service Score kartlagt 21 olika branscher för att ta reda på vilka aktörer som lyckas leverera bäst service. I årets undersökning är det Comviq som kammar hem utmärkelsen “Sveriges bästa service” inom telekom.

Undersökningen omfattar företag, myndigheter och organisationer och bygger på ett underlag där 3000 personer mellan 18 och 79 års ålder har svarat på en uppsättning frågor.

– Det är glädjande att vårt arbete att förbättra vår kundupplevelse blir uppmärksammat. Att Comviq vinner årets Service Score, men även att Tele2 är nominerat är att kvitto på att vi är på rätt väg, men vi fortsätter såklart vårt arbete med att få Sveriges nöjdast kunder, säger Malin Anglert, chef för kundservice på Comviq och Tele2.

Hur har ni förbättrat kundupplevelsen under det gångna året?

– Vi har under året fortsatt med att jobba intensivt med systematiska förbättringar av vårt kundmöte utifrån vår kvalitetsmodell. Vi sätter mål och mäter samt visualiserar kundnöjdheten för alla inom företaget, så att vi enkelt kan följa hur den utvecklas. Vi på kundservice jobbar också tvärfunktionellt tillsammans med andra team inom Tele2/Comviq för att förbättra kundupplevelsen för våra tjänster och produkter.

Vad är viktigast för era kunder just nu, har förväntningarna förändrats?

– Det viktigaste för Comviq kunderna är att vi upplevs att vara billiga, enkla och schyssta att ha att göra med. Vi vet också att kunderna vill att vi skall vara användarvänliga och att vi skall erbjuda enkla och bra erbjudanden.

Hur arbetar ni med automatisering och digitalisering av kundmötet?

– Vi arbetar löpande med automatisering och digitalisering och vi har ett högt fokus för att göra det digitala kundmötet att ännu bättre. Vi arbetar tillsammans inom företaget för att förbättra den digitala kundupplevelsen i hela i kundcykeln för att göra det ännu enklare för våra kunder, säger Malin Anglert till Telekom idag.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.