Kenyanska Adept Technologies satsar på att gå global räckvidd för sina kontakt- och callcentertjänster. Redan i dag har företaget kunder på stora marknader som Storbritannien, USA och Tyskland. Och man vill utöka sin marknadsnärvaro.
Men för att säkerställa kvalitet har företaget nu valt att gå ifrån sin hemmasnickrade open source-lösning och istället valt Connectel.
– Med Connectel som vår tjänsteleverantör får vi den högkvalitativa tjänst vi behöver för att ta nästa steg. Vi får en komplett molnlösning med global räckvidd och internationella nummer. Och genom att byta till Connectels dialer räknar vi med att öka effektiviteten på våra utgående kampanjer med 20 procent, säger Samuel Kanja, digitala mediachef på Adept Technologies.
För Connectel innebär affären att de kan etablera sig i branschen i EAC-regionen – ett mål man haft de senaste två år en.
– Det är imponerande hur fort det har gått sedan vi första gången tittade på möjligheten att gå in på EAC-marknaden. Att vi har lyckats säkra kunder inom branscher som transport, spel, e-handel, telekom och finans/försäkring på den här tiden visar oss att vi har en väldigt bra tjänst för marknaden. Att vi nu också fått in Adept som kund, och genom det knyta ihop våra tjänster i Europa och Nordamerika med EAC, är ett stort steg framåt för oss, säger Jens Leijon, grundare Connectel