Coor svarar i SLL:s växel

Kundservice Stockholms läns landsting outsourcar växeltelefonisterna. Framöver kommer Coor ha uppdraget att besvara de tre miljoner samtalen som årligen kommer in.

Coor svarar i SLL:s växel

Från och med april 2015 så är det Coor Service Managament som kommer svara i växeln när man ringer till Stockholms läns landsting. Inom SLL finns totalt 43 000 anställda och växeln hanterar ungefär tre miljoner inkommande samtal per år. Detta gör uppdraget till ett av de största i Coors historia.

– Coor ansvarar för telefonister till ett flertal landsting i Sverige så som Uppsala Län, Region Skåne och Landstinget i Dalarna. Att vi nu också får Stockholms läns landsting är en bekräftelse på att vi levererar en högkvalitativ tjänst som kunderna värdesätter, säger Ulf Wretskog, VD Coor i Sverige.

Han fortsätter att berätta att Coor har ett stort fokus framöver att växa på telefonistverksamhet.

De anställda på Coor komemr att sitta i landstingets lokaler i SOlna och Huddinge. Uppdraget gäller alla samtal till SLL, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året.

Hur mycket affären är värd är okänt.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.