Coor har försett Region Uppsala med telefonisttjänster sedan 2012 och nu står det klart att uppdraget förlängs med ytterligare minst fyra år från den 1 februari 2024 och framåt. Det finns dessutom möjlighet till två års ytterligare förlängning.
Avtalet innebär att Coor ska hantera samtliga inkommande telefonisamtal till Region Uppsala, omkring 20 000 samtal per vecka. Tjänsten kommer att vara bemannad dygnet om på årets alla dagar.
”Största leverantören av telefonisttjänster till offentlig sektor”
– Att Coor får förnyat förtroende är glädjande och ett kvitto på att vi har konkurrenskraftiga telefonilösningar. I och med den här affären är vi fortsatt den största leverantören av telefonisttjänster till offentlig sektor, vilket bevisar att vi kan leverera högkvalitativ service i känsliga och samhällskritiska miljöer, säger Andreas Glansborg, kontraktschef kontaktcenter på Coor i ett pressmeddelande.
Coor grundades 1998 och har kunder inom både privat och offentlig sektor, däribland ABB, Ericsson, ICA och SAS.