Svenska Bredband2, som levererar bredbands- och telekommunikationstjänster till både företag och privatpersoner, går över till en ny faktureringsplattform. Från och med nu kommer betalningar från företagets 500 000 kunder att hanteras med hjälp av Billograms plattform.
Enligt Bredband2 ser man en ökad rörlighet bland sina kunder och man har valt en ny plattform som ska bidra till en bättre kundupplevelse och optimerad kundlojalitet framöver.
– Vi är glada att med det här samarbetet kunna göra våra kunders digitala vardag ännu smidigare. Vi ser en stor variation av önskemål kring fakturering och betalningslösningar. Med Billograms plattform kan vi nu möta dessa behov och samtidigt öka vår interna effektivitet, säger Edit Lagercrantz, ekonomichef på Bredband2.
Bilden av att kunderna just nu är mer benägna att byta leverantör av bredband och mobiluppkoppling bekräftas i en undersökning som Billogram själva nyligen lät genomföra. Den visar att hälften av personerna i åldersgruppen 18-34 år är mer benägna att byta leverantör än de var för sex månader sedan.
– Betaltillfället är en av de absolut viktigaste kontaktytorna med kunden och det är där man kan göra störst förändring till lägst kostnad, säger Tom Hedman, försäljningschef på Billogram.