Därför slutar Isicom sälja enbart Poly-produkter

Kontoret Isicom breddar portföljen med ytterligare två varumärken.
– Vi ser att det här är en enorm nyhet i branschen efter att under 18 år varit nästan synonyma med Plantronics och Poly, säger Isicoms Petter Damré.

Därför slutar Isicom sälja enbart Poly-produkter

Isicom är en distributör av utrustning för kommunikation och distansmöten. Från starten för 18 år sedan har man sålt produkter från Plantronics, och efter samgåendet mellan Polycom och Plantronics så har det blivit Poly-produkter.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Nu har Isicom skrivit avtal med Jabra och Konftel om att sälja deras produkter på den nordiska marknaden. Från och med i höst kommer därför Isicoms säljare att erbjuda fler valmöjligheter för potentiella kunder.

– Vi har hört mycket av våra kunder att det finns ett stort intresse att kunna köpa alla produkter från en och samma distributör så därför är vi glada att ha fått dessa samarbeten på plats nu, säger Petter Damré, marknadschef på Isicom.

Isicom finns idag på hela den nordiska marknaden och är 20 anställda, varav ungefär 10 säljare.

 Jabra har organiserat sig lite annorlunda och har fler egna säljare i Sverige än många av konkurrenterna. Hur ska ni dela upp arbetet mellan er?

– Visst är det så. Vi är inriktade mot kanalförsäljning, strategiska partners och slutkunder – precis som Jabra. Men allt vi gör sker i samförstånd med både leverantörer och återförsäljare. I slutändan har vi alla en delad vision, att förse så många som möjligt med så bra produkter som möjligt. Effekten av detta är helt enkelt att närvaron blir ännu större och att alla blir vinnare.

Vad säger du om Konftel?

– Jag tror att det finns en tydlig uppsida för dem. De får ett flertal säljare till på deras portfölj. Konftel kör hårt på videospåret och har en attraktiv paketering av sina lösningar. De kommer absolut att vara en central spelare i vårt erbjudande, tillsammans med Poly och Jabra.

Hur mycket tror du att ni kan öka er omsättning nu när ni ska sälja produkter från tre tillverkare?

– Stark tillväxt är självklart målet för oss, men vi har också ett tydligt fokus på att bli en mer central leverantör i branschen och att kunna fördjupa våra samarbeten med alla fantastiska återförsäljare och strategiska partners. De här tiderna med alla samhällsutmaningar har också som följd att våra produkter behövs mer än någonsin.

Kommer ni att anställa fler säljare nu?

– Jag ser nog att vi kommer att bli fler på Isicom. Över lång tid ska vi definitivt bli en större personalstyrka, men jag tror att även på kort sikt behöver vi bli fler. Vi vill växa på alla fronter, och det innefattar även vårt team.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.