Väldigt många företag upplever att it och teknikfrågor är både omständliga och tunga. Utvecklingen går snabbt och det kräver tid för att man ska kunna vara uppdaterad kring nya produkter och lösningar. Detta tar fokus från företagets kärnverksamhet.
Telia valde att möta behovet av mer service med tjänsterna Personlig rådgivare och Personlig tekniker.
Den förstnämnda tjänsten är till för hjälpa företag att hitta rätt lösning, och den senare ska hjälpa kunderna med att få tjänster och teknik att flyta på smärtfritt. Och satsningen på den personliga servicen har gett resultat. I Svenskt kvalitetsindex (SKI) bidrar detta till att operatören har nöjdast företagskunder.
För Telia är det här ytterligare en fjäder i hatten och man anses även vara den mest kvalitativa bredbands- samt tv-leverantören.
Vidare visade SKI att Telia även hade bäst mobiltäckning både för konsumenter och företagskunder. Därtill bedöms företaget även vara den mest pålitliga operatören.