Dells nyhet ska ge högre säkerhet tack vare ai

Säkerhet I det mobila kontoret är datorn inte bara ett verktyg – den är kritisk för hela verksamheten. Och för att skydda företag har Dell ny lanserat Prosupport Suite.

Dells nyhet ska ge högre säkerhet tack vare ai

När kontoren stängde och tvingade medarbetare att hitta alternativa arbetsplatser ställdes många it-avdelningar för en ny utmaning. Hur ska man säkerställa säkerheten? Traditonella organisationer där medarbetarna satt på kontoret, bakom brandväggar och gick till it-avdelningen när det var dags att uppdatera hamnade i problem.

För att underlätta för organisationer presenterar nu Dell Prosupport Suite. Den ska enligt företaget vara byggd på artificiell intelligens och göra it-stöd enklare och mer anpassningsbara.

Automatisering en viktig nyhet

Det viktigaste är att it-chefen nu kan anpassa och automatisera hur hur stödet till anställda ser ut.
– It har aldrig varit viktigare. Även om uppdraget förblir detsamma; att hålla anställda produktiva och systemen igång – har verksamheten bakom blivit mycket mer komplicerad, särskilt med mängden data som ständigt ökar. I slutändan handlar det om att hjälpa It-ledare att se framåt samtidigt som anställda världen över ges möjligheten att fortsätta samarbeta och förnya sig, utan avbrott, säger Doug Schmitt, ansvarig för tjänster på Dell Technologies.

Så vad är då nytt?

  • Anpassningsbara hanteringsverktyg: Med nya uppdaterings- och distributionsmöjligheter är ProSupport Suite den första supporttjänsten som låter IT-chefer uppdatera Dell BIOS, drivrutiner, firmware och applikationer automatiskt och på distans.
  • Skräddarsydd information för PC-flottan på ett ställe: För första gången kan IT-chefer se statistik för applikationsanvändning och säkerhetsresultat för hela Dell PC-flottan i en vy. Detta kan användas för att hitta prestandatrender och vidta åtgärder vid behov, med hjälp av skräddarsydda rekommendationer från Dell:s AI-drivna programvara.
  • Anpassade arbetsflöden: Med hjälp av en reglermotor som definierar och organiserar arbetsflöden kan IT-chefer också förutbestämma vem som tar emot uppdateringar automatiskt och hur de administreras.
  • ProSupport Suite-funktioner tillgängliga för kanalpartners: Alla Dells:s kanalpartners kan utnyttja hela det AI-drivna support verktyget i ProSupport Suite.

Senaste artiklarna

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde.