Det går bra för Inin

Interactive Intelligence gjorde ett starkt 2012. Företagen satsar på kundservice och de befintliga kunderna när konjunkturen är svajig, menar bolaget.

Det amerikanska kontaktcenter-företaget Interactive Intelligence har presenterar preliminära siffror för sista kvartalet och helåret 2012. Antalet nya affärer ökade med 119 procent under sista kvartalet 2012 jämfört med fjärde kvartalet 2011. För helåret 2012 blev det upp 48 procent jämfört med 2011. Omsättningen beräknas bli 238 miljoner dollar för helåret, en ökning på ungefär 13 procent.

Daniel Eisenberg, Inins Nordenchef, konstaterar att trenden är uppåt även här, utan att ange några konkreta siffror. Han tror att de oroliga ekonomiska tiderna spelar Inin i händerna:

– Rädslan av att förlora kunder när ekonomin går trögt samtidigt som framtiden är oviss gör att man är mer benägen att behålla en god relation med befintliga kunder, säger Daniel Eisenberg.

Interactive Intelligence har på senare tid vunnit ett antal stora affärer globalt, under det senaste handlar det om 20 affärer på över en miljon dollar.

– Vi ser framförallt att våra molnbaserade lösningar bli allt mer populära. I år räknar vi med att ungefär hälften av vår försäljning kommer bygga på molnlösningar globalt, säger Daniel Eisenberg.

Den slutgiltiga årsredovisningen presenteras den 4 februari.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.