DGC plockar avtal med Kungsbacka

Affärer Det blir DGC som ska leverera kontaktcenter- och växeltjänster till Kungsbacka kommun. Avtalet sträcker sig över 4 år.

Totalt rör det sig om 3 000 mobila anknytningar och 500 fasta anknytningar. Kontaktcenterlösningen ska hantera flera kontaktvägar som exempelvis telefon, e-post, sms och sociala medier. Anknytningarna kommer innehålla växelfunktioner som exempelvis hänvisning, kalenderkoppling, röstbrevlåda, linjestatus och integration för Skype för företag.

– Vi fortsätter att vinna kunder inom offentlig sektor. I detta fall ska vi tillgodose Kungsbacka kommuns behov av en modern växel- och kontaktcenterlösning som stödjer kommunens processer inom kundtjänst samt leverera växeltjänster för hela kommunens verksamhet, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd på DGC.

Avtalet sträcker sig över 4 år och beräknas till ett värde på ungefär 7 miljoner kronor.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.