Operator Connect har funnits i några år, men främst hos de största operatörerna. Lösningen för teams-telefoni ger mer funktionalitet än direct routing-alternativet.
Dstny ansluter till Operator Connect-tåget
Telefoni
Dstny Sverige blir nästa operatör att kunna erbjuda Operator Connect-lösningen till sina kunder.
– Det är bra att ha i vår portfölj som ett komplement till vår växel och direct routing , säger produktchefen Johan Lindahl på Dstny Sverige.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
– Vi är ganska säkra på att kunderna inte är så intresserade av att veta vilken teknik som används i bakgrunden. Vi paketerar det som Teams-integration och där kan vi guida kunden så att de får ut de saker av sin lösning som de behöver, säger Johan Lindahl.
– Vi använder egen teknik för att möjliggöra röstsamtal till och från fastnätsnummer i Teams. Vi står för nummer och trafik, och vi har ett automatiserat flöde för att hjälpa kunden komma igång, säger produktägaren Fredrik Andersson.
Vad sticker ut med er lösning mot konkurrenternas?
– Vi har såklart bäst koll på vår egen produkt, säger Johan Lindahl och fortsätter:
– Men jag är ganska säker på att vårt flöde är det enklaste som finns. Det är enkelt både för kunderna och för våra partners att hantera beställningen. Det är smidigt och det går fort att komma igång.
I förra veckan lanserade Dstny Sverige lösningen och även om man har en del dialoger igång så väntar man på första kunden. Johan och Fredrik är försiktigt optimistiska inför kommande möten med potentiella kunder.
– Att vår lösning är så enkel att använda är en stor fördel. Men Sverige är ett mobiltungt land så vi får se om många hoppar på nu eller om man till vidare föredrar direct routing där man får in mobilnumren i växeln eller kan ha mer avancerade svarsgrupper, säger Johan Lindahl.
Vilka skulle då vara intresserade nu?
– För rätt typ av kund är det här en bra lösning. Det kan vara ett stort företag med verksamhet i flera länder som vi ha samma lösning överallt, säger Fredrik Andersson.
Har ni någon begränsning för hur små kunder som kan ansluta sig?
– Alla kan hoppa på, men jag tror nog främst att det här är en lösning för lite större bolag, säger han.