Belgiska Dstny är en av de ledande europeiska leverantörerna av molnbaserade kommunikationslösningar. Den senaste tiden har man lagt mycket krut på att utveckla sitt omnikanalserbjudande och nu berättar man om ny funktionalitet i kommunikationsplattformen Connect Me.
Connect Me körs helt i en webbläsare och var från början en enkel tjänst för webbtelefoni. Men nu har den försetts med funktioner som låter företag interagera med sina kunder på alla upptänkliga sätt.
Kan kopplas ihop med Zendesk
Telefonifunktionen har kompletteras med ai-baserade chattbotar och en omnikanalsplattform med stöd för digitala kanaler i ett och samma gränssnitt. Det finns också möjligheter att koppla ihop plattformen med olika sociala medier-appar, företagets egen webbplats och Zendesk.
Dstnys chattbot kan hämta information från företagets kunskapsdatabaser för att leverera högkvalitativa svar på vanligt förekommande frågeställningar. Chattboten kan också arbeta sida vid sida med de mänskliga kundservicemedarbetarna och lämna över de ärenden som blir alltför komplexa. Dessa ärenden hanteras i samma gränssnitt som alla andra kommunikationskanaler.
– Connect Me visar vårt engagemang för att förse företag med användarvänliga kommunikationsverktyg. Genom att underlätta sömlöst samarbete mellan mänskliga agenter och ai-teknik ger vi organisationer möjlighet att leverera exceptionell kundsupport som uppfyller förväntningarna hos moderna konsumenter, säger Dstnys produktchef Johan Dalström.