Allt fler aktörer vill använda sig av modern teknik, inte minst artificell intelligens, för att analysera kundinteraktioner och säkerställa ett högt kundengagemang. Nu köper Dstny det brittiska techbolaget Tactful AI och dess kundupplevelseplattform Tactful UCX.
Dstny-förvärv ska lyfta kundmötet med hjälp av AI
kontaktcenter Dstny köper brittiska teknikföretaget Tactful AI, som tagit fram en egen ai-baserad kundupplevelseplattform.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Dstny motiverar förvärvet med att att man vill accelerera sitt erbjudande med kundupplevelsen i fokus och att det skapar möjligheter att använda artificell intelligens och data för att med minimal ansträning skapa kundupplevelser.
Helhetsbild över kundresan
Tactfuls plattform är en omnikanalslösning som kan öka kundengagemanget i både röstkanaler och moderna, digitala kanaler genom att företag får en helhetsbild över kundresan. Viktiga komponenter i plattformen är flerspråkiga chattbotar och verktyg för konversationsanalys.
– Med Tactful ombord stärker vi oss inte bara med nästa generations customer engagement-teknologi, vi lägger också till ett utmärkt team till vår grupp, säger Daan De Wever, vd för Dstny Group.