Dstny från Dstny Sverige – molnväxelguiden 2022

Dstny från Dstny Sverige – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Vi använder Destiny for Service Providers (tidigare Telepo) i grunden, men har utvecklat funktioner ovanpå för Dstny i Sverige.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: Över 5000 anknytningar.

Er minsta kund: 1-10 anknytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: Dstnys företagsväxel är operatörsoberoende och erbjuder integrering med Teams. En kraftfull molnbaserad telefonväxel som fungerar lika bra på alla enheter; mobilapp, softphone eller IP-telefon. Lösningen är skalbar, anpassningsbar och fungerar lika bra för mindre företag som för stora.

En nackdel med er molnväxel: Video saknas, men finns i roadmap.

Hostas: Vårt moln.

Marknad: Globalt.

Passar för: Små företag, Medelstora företag.

Operatörsmöjligheter: Operatörsoberoende.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Admin-gränssnitt, Microsoft Teams-telefoni, Statistik om telefoni.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR,
  • Mobil anknytning,
  • Telefonist-stöd,
  • Koppling till kontaktcenter-lösning,
  • Kö-system,
  • Röstbrevlåda,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
  • Integration med AD,
  • Statistik om telefoni.

Funktioner angivna av leverantör: Dstny erbjuder API-integrationer med många integrationstjänster mot standardsystem inom tex CRM etc. Växellösningen är integrerad med vår Contact Center-lösning, avseende linjestatus, presence och kontakter för de kunder/avdelningar som behöver stöd för fler kanaler. Dessutom är lösningen operatörsoberoende och har en hjälpsam self-service-portal.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Med Dstny Teams Telephony får du ett extra användargränssnitt i din Teams-app där du kan hantera växelfunktioner. Här kan du välja vilket Samtals-ID som du vill ska synas när du ringer ut. Du kan även skicka sms, både till kontakter från din Outlook eller genom att knappa in ett externt telefonnummer, direkt från Teams-gränssnittet. Här kan du logga in och ut ur de svarsgrupper som du tillhör. Dessutom så kan du lyssna på och hantera dina röstmeddelanden.

Admin av IVR-lösning: IVR-lösningen hanteras enkelt via Dstny self-service portal via ett användarvänligt intuitivt gränssnitt. Här kan du enkelt koppla nummer och ljudfiler till lösningen och även spela in nya ljudfiler.

Admin av kö-system: Köer hanteras även de enkelt via Dstny self-service portal. Här kan du ställa in hantering av köade samtal, distribution av samtal, röstmeddelanden och fördelning av samtal.

Lösning för statistik: Med Dstny Reports kan du enkelt administrera den statistik du vill få ut, det vill säga du kan skapa den rapport du själv behöver utifrån dina behov och de nyckeltal du vill följa upp. Du kan även få tidsinställda utskick av rapporter för att få kontinuerlig information. Med Dstny Reports får du en tydlig översikt där du kan se exempelvis när trycket är som störst på vissa svarsgrupper, hur många samtal ditt säljteam ringer ut eller om dina kunder får sina samtal besvarade i tid.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Dstny är ett innovativt och snabbväxande företag med en roadmap innehållande många nya releaser och förbättringar.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.