På vilken teknik bygger er plattform: Vi använder vår egenutvecklade molnbaserade plattform från Dstny for Service Providers, och har i Sverige utvecklat egna funktioner ovanpå den.
Dstny från Dstny Sverige – molnväxelguiden 2023
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Er största kund: Över 5000 anknytningar.
Er minsta kund: 1–10 anknytningar.
Den största fördelen med er molnväxel: Dstnys företagsväxel är operatörsoberoende och erbjuder full integrering mot Teams. En kraftfull molnbaserad telefonväxel som fungerar lika bra på alla enheter; mobilapp, softphone, webbläsare och IP-telefon. Lösningen är skalbar, tillåter utländska nummer och lokala språk i gränssnittet för respektive land.
En nackdel med er molnväxel: Video, men finns i roadmap.
Marknad: Globalt.
Passar för: Små och medelstora företag.
Operatörsmöjligheter: Operatörsoberoende.
Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Admin-gränssnitt, Microsoft Teams-telefoni och statistik om telefoni.
Grundfunktioner:
- Admin-gränssnitt
- Hänvisningssystem
- IVR
- Mobil anknytning
- Telefoniststöd
- Koppling till kontaktcenter-lösning
- Kö-system
- Röstbrevlåda
- Microsoft Teams-telefoni
- Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni
- Integration med AD
- Statistik om telefoni
Funktioner angivna av leverantör:• API-integrationer • Operatörsoberoende • Self-serviceportal • Omnichannel • Analytics
Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Dstny är en av få godkända operatörer av Microsoft för att leverera telefoni. Du kan dessutom välja att få växeltjänster, linjestatus eller ringa inrikes och utrikes med Dstny via Teams. Enkelt och smidigt! Med vår Teams integration får du ett extra användargränssnitt i din Teams-app där du kan hantera växelfunktioner, välja vilket Samtals-ID som du vill ska synas när du ringer ut, skicka sms, både till kontakter från din Outlook eller genom att knappa in ett externt telefonnummer direkt från Teams-gränssnittet och mycket mer.
Admin av IVR-lösning: IVR-lösningen hanteras enkelt via Dstny self-serviceportal via ett användarvänligt intuitivt gränssnitt. Här kan du enkelt koppla nummer och ljudfiler till lösningen och även spela in nya ljudfiler.
Admin av kö-system: Köer hanteras även de enkelt via Dstny self-serviceportal. Här kan du ställa in hantering av köade samtal, distribution av samtal, röstmeddelanden och fördelning av samtal.
Lösning för statistik: Med Dstny Reports kan du enkelt administrera den statistik du vill få ut, det vill säga du kan skapa den rapport du själv behöver utifrån dina behov och de nyckeltal du vill följa upp. Du kan även få tidsinställda utskick av rapporter för att få kontinuerlig information. Med Dstny Reports får du en tydlig översikt där du kan se exempelvis när trycket är som störst på vissa svarsgrupper, hur många samtal ditt säljteam ringer ut eller om dina kunder får sina samtal besvarade i tid.
Till sist. Lyft två saker till är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Dstny är ett innovativt och snabbväxande företag med en roadmap innehållande många nya releaser för att varje dag underlätta för företag och kunder där ute.