Molntjänstleverantören Dstny Sverige ska fortsätta växa. För dagens kunder är samtal inte längre det självklara kommunikationsvalet när man kontaktar ett företag. I stället har alternativ som livechattar, sociala medier, e-post och webbformulär växt i popularitet. Utifrån bland annat dessa insikter från marknaden samt dialog med kunder identifierade Dstny ett behov att bredda sitt affärsområde utöver telefonitjänster. MyDstny Omnichannel som det nya kommunikationsverktyget heter innehåller en rad nya funktioner.
Dstny växlar upp – lanserar ny omnikanal
Branschen
Dstny Sverige breddar portföljen och lanserar ett nytt kommunikationsverktyg, en omnikanal för en förbättrad kundupplevelse.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.

– Efter pandemin har det blivit alltmer märkbart att antalet kommunikationskanaler ökat och att enbart telefoni inte längre är det självklara valet. Detta har inte bara påverkat telekombranschen men även våra kunder som nu har ett utökat behov. För att möta behovet var lösningen självklar för oss, vi behövde bygga en kommunikationslösning som samlar alla kanaler på ett ställe. Resultatet blev MyDstny Omnichannel. En enkel och användarvänlig omnikanalslösning som kommer underlätta och effektivisera arbetet för många av våra kunder, säger Claes Lindholm, vd, på Dstny Sverige i en kommentar.
Den svenska telekombranschen var tidigt ute med att flytta över telefoni- och växeltjänster till molnet. Nu erbjuds molnbaserade växellösningar runtom i världen. Nästa steg i utvecklingen blir enligt Dstny Sverige en lösning som får ihop företagets kommunikationsvägar på ett enkelt sätt med hjälp av AI och analytics.
– Företag där ute har bara denna väg att gå om de vill leverera på en optimal kundupplevelse i dagens digitala marknad. Vi måste kunna anpassa oss utefter den efterfrågan som finns på dagens marknad för att kunna säkerställa framtidens marknad. Det har varit kärnan i vårt arbete och syftet bakom MyDstny Omnichannel, säger Claes Lindholm.