Dustin tar helhetsgrepp på mobilförsäljning via webben

Allt runt mobilköpet direkt på webben. Det är idén bakom Dustins storsatsning på mobilförsäljning via en ny portal.
Företag och privatpersoner erbjuds telefoner med abonnemang, kompletterat av konfigurationstjänster och särskild support.

– Vi har märkt en stor efterfrågan hos våra kunder på en effektivisering kring köp av mobiltelefon och mobilabonnemang på internet. Med tanke på det här har vi nu utvecklat vår nya mobilportal, säger Stefan von Stein, marknadschef på Dustin.

Dustins försäljning av mobiltelefoner ökade med 60 procent under första halvåret 2007 jämfört med samma period föregående år. Så företaget är redan en av de ledande, oberoende återförsäljarna av mobiltelefoner på internet.

Men nu ska Dustin utmana konkurrenterna ordentligt med en separat portal för mobiltelefoni. Dessutom anställer man specialister för att bygga upp ”marknadens bästa kompetens inom mobil kommunikation”.

Konfigurerat och klart

De flesta mobilabonnemangen säljs idag i butiker, vilket Dustin ser som ett ineffektivt sätt för framför allt företag att handla upp sin mobiltelefoni. Telefoner har sålts på internet under en längre tid men abonnemangen har för det mesta krävt ett besök i butik.

– Med vår satsning får kunderna tillgång till allt som behövs på ett snabbt och enkelt sätt – mobiler, abonnemang, konfigurationstjänster och support, deklarerar Stefan von Stein.

Efter beställning konfigurerar och levererar Dustin telefonerna genom Postens företagspaket vilket innebär att kunden signerar abonnemanget elektroniskt vid mottagandet av leveransen.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.