E-handelsjätten Jollyroom väljer Connectel

Kundtjänst Jollyroom, Nordens största e-handelsföretag för barn- och babyprodukter, väljer Connectel. En viktig affär för mjukvaruföretaget vars plattform nu ska supporta 450 medarbetare och miljontals kunder.

E-handelsjätten Jollyroom väljer Connectel
Ole Sauer, grundare Jollyroom

Med nära två miljoner registrerade kunder och en omsättning på över en miljard är Jollyroom en jätte inom den Nordiska e-handeln. Fokus ligger på barn- och babyprodukter och sedan 2018r är målsättningen att växa ut i Europa.

Och det är i denna expansion som företaget var på jakt efter en ny plattform för kundservice. Jollyroom har efter månader av utvärdering valt att lägga sina ägg i Connectels korg och har valt moduler för FAQ, frågor- och sökfunktion, kundnöjdhetsmätningar samt telefoni från företaget.
– Vi valde Connectel för att de levererar en flexibel och effektiv lösning. För oss som e-handlare sker alla möten med våra kunder digitalt, och det är viktigt att vi genom dessa möten kan ge kunden snabb och personlig service i högsta klass, säger Ole Sauer, grundare av Jollyroom.

Möjlighet att kunna följa kunder tvärs över kanaler samt flexibilitet, användarvänlighet och analysmöjligheter var bidragande faktorer till att Jollyroom valde Connectel.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter