Telekom idag har tidigare skrivit om svenska Imbox, som erbjuder en helt egenutvecklad plattform för kundservice. Nu har Imbox utsett e-handelsföretaget Skincity till vinnare av Imbox Customer Service Awards 2022, en utmärkelse man delar ut till någon av sina kunder varje år.
– Detta är en fantastisk utmärkelse som gör oss oerhört stolta. När det kommer till rådgivning är ett väl fungerande chattverktyg avgörande för att vi enkelt ska kunna förmedla vår service på ett snabbt och smidigt sätt till våra kunder, säger Elin Damlin, Head of Customer Relations på Skincity.
Personlig och tydlig service
Motiveringen gör gällande att Skincity har använt sig av Imbox tjänster på ett föredömligt sätt, bland annat genom att erbjuda snabb, personlig och tydlig service gentemot sina kunder på bästa tänkbara sätt i det digitala mötet. Skincity säljer olika skönhetsprodukter på nätet och kundservicemedarbetarna är utbildade hudterapeuter.
Förutom chattkanalen kan kunderna kontakta Skincity via telefon eller e-post, på språken svenska, norska, engelska och danska. Chattkanalen har snabbt vuxit i popularitet eftersom kunderna upplever den som smidig och omedelbart tillgänglig enligt Skincity.