Enghouse Competella Contact Center – kontaktcenterguiden 2023

Enghouse Competella Contact Center – kontaktcenterguiden 2023

Plattform: Enghouse Competella Contact Center.
Arkitektur (cloud, privat cloud, onprem eller annan)? On-prem eller cloud.
Beskriv er största fördel. Använd max tre meningar. Ett kontaktcenter som bygger på Microsofts infrastruktur och som drar nytta av investeringar i Microsofts plattformar. Ett gränssnitt som är anpassat för både traditionella kontaktcenteragenter och telefonister och erbjuds som en ren molntjänst i Azure, certifierad på Microsoft Teams med Extend-modellen och går snabbt och smidigt att driftsätta.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Beskriv en nackdel med ert system. Får ej hoppas över. Stödjer enbart Microsoft-plattformar.
Vilka marknader finns er plattform på? Välj den största enheten. Globalt med fokus på Europa.
Hur många agenter har er största kund? Över 3000 stycken.
Hur många agenter har er minsta kund? 1-10 .
Vilken/vilka operatör/er kan man använda i er lösning? Operatörsoberoende.
Hur integreras en växellösning i er plattform? Utvecklat för att stödja Microsoft Teams.
Hur integreras crm i er plattform? Vilka crm-system har ni standardintegrationer för? Microsoft Dynamics och Salesforce. Övriga CRM-system går att integrera mot eftersom plattformen bygger på öppna API:er. Integration både för klienten och i IVR.
Vilka övriga system kan integreras? (t.ex Microsoft Teams) Microsoft Teams.
Vilka ai-funktioner är tillgängliga för era kunder idag? Är det er lösning eller genom tredjepart.
Vilka möjligheter till self-service-tjänster finns i er plattform? Partners har möjlighet att hantera kunders miljö.
Vilka kanaler finns direkt tillgängliga i er lösning idag, utan att tredjepartslösning integreras? För Skype for Business finns telefon, Textchatt, SMS/MMS, RBM, e-post, Facebook, Callback I kö, Callback från Webb.
Övrig kanal som är direkt tillgänglig utan integration av tredjepartslösning? Telefonistapplikationen
Vilka övriga kanaler finns tillgängliga i er lösning idag, med hjälp av tredjepartslösning? SMS/MMS.
Övrig kanal som är tillgänglig med integration av tredjepartslösning? Alla kanaler som kan integreras in med hjälp av öppna gränssnitt.
Hur sker routing av ärenden? (t.ex ai-routing)
Beskriv hur er IVR-lösning fungerar. Använd max tre meningar. Ett webbaserat grafiskt gränssnitt som tillåter uppbyggnad av menystrukturer av flöden på ett enkelt sätt. Välj mellan TTS (Text-to-speech) eller studioinspelade fraser eller i kombination. Erbjuder även lavinmeddelanden, schemaläggning av fraser samt manuell öppning/stängning.
Beskriv hur agenter har tillgång till kunskapsdatabas eller liknande. Använd max tre meningar. Kunskapsdatabas med fördefinierade fraser för chattkonversationer finns.
Vilka möjligheter finns till utgående kampanjer från agenter? Nuvarande version erbjuder inte kampanjer.
Kan man göra kundundersökningar i er lösning? Ja, via en partner.
Vilka andra möjligheter till statistik och analys finns i er plattform? Använd max tre meningar. Statistik för samtal, köer och agenter samt logg-filer finns att hämta från en administrationsportal eller kan skickas som e-post genom att man prenumererar på önskad rapport. Data kan fås som rapporter, i grafer eller i Excel-format som kan exporteras.
Beskriv er wfm-lösning. Använd max tre meningar. Externa WFM-lösningar kan integreras via öppna gränssnitt.
Vilka ytterligare funktioner är mest efterfrågade av era kunder just nu (nya kanaler, mer ai, något annat)? MS Teams-integrationer är mycket efterfrågat liksom integration via API:er.
Nämn två saker ytterligare som det är viktigt för befintliga och nya kunder att känna till om er lösning: Competella Communication Suite är certifierad för Microsoft Teams med Extendmodellen. Som bolag är Enghouse en Microsoft Gold Partner och har en central relation till Microsoft. Erbjuder även möjlighet att lyfta in avancerad telefonistfunktionalitet i kontaktcentret. Ett naturligt nästa steg för att ytterligare nyttja Microsofts plattformar även för kontaktcenterfunktionalitet. Ytterligare funktioner från andra befintliga Enghouse kontaktcenterprodukter kommer att lyftas in framöver.

Här hittar du hela guiden:

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.