Enghouse-profilen byter team – här är Radek Zalewskis nya jobb

branschen Ökat fokus på integration med Microsoft Teams när Radek Zalewski lämnar kanadensiska mjukvarujätten och går till Tendfor.

Enghouse-profilen byter team – här är Radek Zalewskis nya jobb

Radek Zalewski lämnar positionen som produktchef på Enghouse Interactive i Norden och går till Tendfor, en svensk leverantör av telefoni- och kontaktcenterlösningar som bygger på Microsofts teknikplattformar.

På Enghouse, och innan dess Trio Enterprise, var han under många år ansvarig för produkterna Trio och Vision 80/20. Det innebär att han bland annat har jobbat med marknadsföring och onboarding av återförsäljare.

Grattis till nya jobbet! Vad var det som lockade med jobbet på Tendfor?

– Tendfor är ett företag med fokus på Microsoft Teams och det är ett område jag har följt med stort intresse. Sedan 2020 väljer fler organisationer att arbeta med Microsoft Teams fullt ut och det finns stora möjligheter till att utveckla fler tjänster anpassade för just dessa kunder oavsett var de har sitt kontor eller hemarbetsplats.

Vad är det viktigaste du tar med dig från tiden på Enghouse?

– Åren på Enghouse har varit utvecklande då arbetet har handlat både om den lokala skandinaviska marknaden och den globala marknaden. Vi i Skandinavien är vana vid att arbeta på ett visst sätt, speciellt mobilt, detta sätt brukar anammas I andra delar av världen något senare. Samtidigt finns det mycket intressanta lärdomar från Asien samt Syd- och Nordamerika som jag tar med mig, många av dem är väldigt intressanta för oss I Europa.

Vilka är de viktigaste trenderna i kontaktcentervärlden tycker du?

– Det är självklart automatisering med personlig touch, det vill säga att sätta kunden I fokus oavsett om det görs med hjälp av automatisering som via ivr, chatt/voicebot eller om det sker hos en mänsklig agent. Det är kund och handläggarupplevelsen som är det viktigaste.

Tendfor bygger sina produkter på Microsofts teknikplattformar. Vilka är de största fördelarna med att integrera Microsoft Teams i sitt kontaktcenter?

– Teams stöds av Microsoft-tjänster och har en bredd av api:er som ger leverantörer en miljö att bygga ut sitt erbjudande till kunder över tid. Det vi startar med i dag kommer att utvecklas och Microsoft Teams kommer kontinuerligt att utökas mer fler intressanta moduler. Detta passar oss på Tendfor väldigt bra.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.