När Enghouse nu släpper version 9.1 av kontaktcenterplattformen Trio lyfter man fram förbättrad integration med Microsoft Teams och ökade möjligheter till användning i hybridkontoret.
Enghouse Trio knyts närmare Microsoft Teams
kontaktcenter Kontaktcenterplattformen fokuserar på hybrida arbetsmiljöer i nya versionen.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
– Version 9.1 är anpassad för det nya hybrida arbetslivet eftersom du kan ta med dig kontaktcentret överallt. Den webbaserade klienten förbättras avsevärt, vilket medför att medarbetare i kontaktcentret kan arbeta på distans eller på bussen på väg till jobbet, säger Radek Zalewski, produktchef på Enghouse Interactive.
Enklare leverera snabba svar
Version 9.1 ska enligt Enghouse göra det enklare att identifiera de medarbetare inom organisationen som är bäst lämpade att besvara specifika frågor, vilket ska underlätta för kontaktcentret att leverera snabba och effektiva svar.
Det har också blivit möjligt för medarbetarna i kundservice och på övriga avdelningar att fullt ut använda Microsoft Teams som en portal för att nå funktionaliteten i Enghouse Trio.
Andra viktiga nyheter är skärmdelning som ska förenkla kommunikationen mellan kunden och medarbetare i kontaktcentret samt inbyggd meddelandehantering – det ges möjlighet att chatta eller skicka e-post och sms både från Teams och i Trio-klienten som körs i en vanlig webbläsare.
Slipper växla mellan program
– Alla verktyg finns samlade på ett ställe, medarbetarna kan arbeta effektivare och de slipper växla mellan olika program. Detta leder till att medarbetarna i kontaktcentret kan ge snabbare service och hjälpa fler kunder än tidigare, berättar Radek Zalewski.