Enreach Cloud – kontaktcenterguiden 2022

Enreach Cloud – kontaktcenterguiden 2022

Plattform: Enreach Cloud.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Arkitektur (cloud, privat cloud, onprem eller annan):Cloud.

Beskriv er största fördel. Genom Voice embedding in till Microsoft D365 och Salesforce plattformar undviker man kostsamma och komplexa integrationer. Helhetsoperatör för fast och mobil telefoni i flera länder. Kontor och personal i 24 kontor i Europa.

Beskriv en nackdel med ert system. Lösningen inte optimerad för Small Office Home Office.

Vilka marknader finns er plattform på? Välj den största enheten.Europ

Hur många agenter har er största kund? 1000-3000.

Hur många agenter har er minsta kund? 10-30.

Vilken/vilka operatör/er kan man använda i er lösning? Operatörsoberoende.

Hur integreras en växellösning i er plattform? Plattformen inkluderar en molnbaserad växellösning. Därför finns oftast inget integrationsbehov. Dock finns det möjligheter att även integrera befintlliga växlar genom en Sip-trunkkoppling.

Hur integreras crm i er plattform? Vilka crm-system har ni standardintegrationer för?Genom så kallad embedding, vilket är en djupare form av integration för Microsoft D365 och Salesforce så finns våra installationspackages i Salesforce Appexchange och Microsoft Appsource. Utöver det tillhandahåller vi en integration mot Servicenow och finns det en öppen API library för att åstadkomma integrationer mot övriga crm- och ERP-system.

Vilka övriga system kan integreras? Enreach är en Microsoft Gold Solution Partner och erbjuder Direct Routing samt Operator Connect lösningar i flera länder. Det går med fördel kombinera Teams-telefoni med växel och mobil.

Vilka ai-funktioner är tillgängliga för era kunder idag? Är det er lösning eller genom tredjepart. Enreach har utvecklat egna ai-lösningar kring Social Messaging (voice och chat bots) och inom kontaktcenter (till exempel för Sentiment Analysis).

Vilka möjligheter till self-service-tjänster finns i er plattform? Kunder får tillgång till en selfservice portal för att managera lösningar. Utöver det så finns de self service lösningar för våra kunders kunder (så som Chat, Chatbots, Voice, Voicebots, smarta IVR:or med flera).

Vilka kanaler finns direkt tillgängliga i er lösning idag, utan att tredjepartslösning integreras? Telefon, Textchatt, sms/mms, Whatsapp, Callback i kö, Callback från webb.

Övrig kanal som är direkt tillgänglig utan integration av tredjepartslösning? NPS Survey efter samtal.

Vilka övriga kanaler finns tillgängliga i er lösning idag, med hjälp av tredjepartslösning?E-post, Facebook, Messenger, Twitter, Linkedin.

Övrig kanal som är tillgänglig med integration av tredjepartslösning?Inga.
Hur sker routing av ärenden?Ärendehantering sker i crm. Enreach platformen hanterar inga ärenden.

Beskriv hur er IVR-lösning fungerar.Self Service sker genom ett web baserad gränsnitt. Stöd för TTS och inspelade ljudfiler finns.

Beskriv hur agenter har tillgång till kunskapsdatabas eller liknande.Vi använder all tillgänglig data från kundens crm. Vid inkommande samtal till exempel presenteras en pop-up ruta till agenten.

Vilka möjligheter finns till utgående kampanjer från agenter?Vår Outbound och Flows lösning är till för utgånde kampanjer med stöd för predictive, progressive och preview dialing.

Kan man göra kund-undersökningar i er lösning?Ja, direkt i vår lösning.

Vilka andra möjligheter till statistik och analys finns i er plattform?Enreach Voice Analytics och Voice Monitoring.

Beskriv er wfm-lösning.Externa wfm-lösningar kan integreras via öppna gränssnitt.

Vilka ytterligare funktioner är mest efterfrågade av era kunder just nu?Real Time transcription av nordiska språk. Vi kommer även introducera möjligheterna till det inom kort.

Nämn två saker ytterligare som det är viktigt för befintliga och nya kunder att känna till om er lösning.Vi är en helhetsleverantör för alla former av företagskommunikation. Kontaktcenter, fast- mobil, voice embedding in till digitala plattformar.

Här hittar du hela guiden:

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.