Efter namnbytet – Enreach vill ta molnbaserat kontaktcenter ut i Europa

kontaktcenter Finska Benemen byter namn till Enreach och satsar på tillväxt för sin portfölj med rösttjänster.

Efter namnbytet – Enreach vill ta molnbaserat kontaktcenter ut i Europa

Med huvudkontor i Helsingfors har finska Benemen länge varit en etablerad leverantör av molnbaserade kommunikationslösningar. I maj i år blev man en del av Enreach och nu har man tagit beslutet att lämna namnet Benemen bakom sig för att satsa på tillväxt i Europa.

– På Enreach har vi arbetat hårt att positionera oss bredare på den europeiska marknaden som ledande inom röstkommunikation i molnet, tillsammans med våra ekosystempartner till Microsoft och Salesforce. Vikten av röstkommunikation ökar och applikationsområdena breddas kontinuerligt, säger Matti Heikkonen på Enreach.

Integration med Teams

Målsättningen är att bli marknadsledande i Europa med sina lösningar för uc, unified communications, och sin molnbaserade kontaktcenterplattform med integration till Microsoft Teams.

– Vi hjälper redan ett hundratal nordiska företag att bli mer effektiva och produktiva med tjänster inom röstkommunikation. Med hjälp av våra intelligenta röstlösningar ger vi våra kunder ökade intäkter, en exceptionell kundupplevelse och minskade kostnader när de ersätter äldre infrastruktur med vårt “native voice cloud”, säger Matti Heikkonen.

Grundades 2007

Benemen grundades 2007 som en leverantör av molnbaserade kommunikationslösningar och har i dag kunder som Finnair och Volvo. Moderbolaget Enreach är avsevärt yngre och grundades 2018 när flera olika företag slogs samman. Sedan dess har produktportföljen vuxit, till stor del tack vare en tydlig uppköps- och tillväxtstrategi.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.