EU-gemensam teknik effektiviserar Intrum

Kontaktcenter En Europagemensam plattform för kontaktcenter ska göra Intrum effektivare.
Målet är att få en bättre kundupplvelse genom att outsourca drift och utveckling.

EU-gemensam teknik effektiviserar Intrum

Kredithanteringsbolaget Intrum finns i dag i 24 länder i Europa och har 6 000 agenter. Och för att få till en bättre kundupplevelse har man ni valt att implementera en och samma kontaktcenter-plattform i hela företaget.
– Advania kommer att sköta applikationsdrift för hela Europa där drygt 6 000 anställda i kontaktcentren sömlöst kommer att kommunicera med privatpersoner och företag om deras sena betalningar. Dessutom går vi in som strategisk partner till Intrum och utvecklar kundtjänsten till att fungera på ett optimalt sätt i alla olika kanaler, det är ett nytt och roligt affärsinriktat steg för oss, säger Pär Lindström, kundansvarig för Communication Center på Advania.

Systemet används redan på vissa marknader, men nu ska alltså all Intrums kommunikation gå via det.
– Målet är att minimera antalet lösningar för våra kontaktcenter och att även outsourca utveckling och optimering av systemet. På så sätt kan vi spara pengar och fokusera på det vi är bra på, säger Juuso Rantasalo, affärsutvecklingschef Intrum.

Avtalet tecknades i februari och löper över tre år.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter