Konferensen om framtidens kommunikation
Vi kan alla bli bättre på att kommunicera – både intern och extern mot kunder och samarbetspartners. På Connect19 får du både teoretiska och praktiska kunskaper för att förbättra din digitala arbetsplats inom samarbete, contact center och telefoni. Under dagen får du ta del av lyckade case från verksamheter som lyckats, träffa experter och möta nya personer att utvidga ditt nätverk med. Välkommen till mötesplatsen för dig som arbetar med digitalisering!
Telekom idag | Connect19
Plats | Quality Hotel Globe |
Tid | 21 november 2019, 09:00 - 18:00 |
Pris | 7 990:- exklusive moms |
Förmiddag med framtidsfokus
Tre experter får 35 minuter var för att måla upp framtiden för dig, inom samarbete och kontaktcenter. Sedan samlar vi dem i en paneldebatt och ser hur vi kan skapa framtidens kommunikation med dessa nya insikter.
Eftermiddag med breakouts
Under eftermiddagen kommer du kunna välja mellan tre spår att fördjupa dig inom, välj mellan Contact Center, Samarbete och Telefoni. På varje spår kommer fyra talare att ge dig konkreta tips på hur du får din verksamhet att utvecklas.
Program
-
08:00 - 09:00
Registrering och frukost
-
09:00 - 09:10
Välkomna!
Telekom idags chefredaktör Kalle Anrell som är moderator för dagen inleder programmet. TalareKalle Anrell
Moderator och chefredaktör, Telekom idag -
09:10 - 09:45
Digitaliseringen som förändrar kundmötet
B3:s contact center-expert Jason Andersson går igenom all teknik som kommer i kundmötet och förklarar hur det påverkar dig. Han kommer att prata AI, RPA och annan hajpad teknik.
Jason Andersson är projektledare, strategisk rådgivare och analytiker med inrikting på customer experience market. Han är chefsprojektledare på B3 och har tidigare bland annat jobbat som ansvarig för IDC Contact Center-marknadsundersökningar. TalareJason Andersson
Chefsprojektledare, B3 Consulting Group -
09:45 - 10:20
Trendspaning: Så samarbetar vi i framtiden
Telavox utvecklingschef Henrik Thorvinger leder ett stort team som samarbetar både internt och externt. Här delar han med sig av sina spaningar kring samarbetsplattformarna och vad som kommer framöver.
Henrik Thorvinger är utvecklingschef på operatören Telavox. Leder ett team som framför allt utvecklar egna plattformen Flow TalareHenrik Thorvinger
Utvecklingschef, Telavox -
10:20 - 10:30
Hisspitch med alla utställare
Varje utställare får presentera sig på 30 sekunder. Ingen paus mellan presentationerna. Bra information för den som vill besöka montrarna i utställningsområdet. -
10:30 - 10:50
Kaffepaus
Ta en kopp kaffe eller te och mingla med övriga deltagare, talare och utställare. -
10:50 - 11:25
Mer nöjda kunder i framtidens kundmöte
Lina Bjelkmar, vd på Indicate me, berättar om de senaste trenderna i kundmötet och hur man får upp kundnöjdheten.
Vd på Indicate me. Telekom idag har skrivit om Lina Bjelkmars planer för framtidens kundservice TalareLina Bjelkmar
Vd, Indicate me -
11:25 - 11:45
Paneldebatt: Hur kommunicerar vi i framtiden?
Förmiddagens tre trendspanare har lyssnat på de andras spaningar och nu samlar vi ihop spaningarna i en paneldebatt, tillsammans med samarbetsexperten Mårten Hellebro.
Jason Andersson är projektledare, strategisk rådgivare och analytiker med inrikting på customer experience market. Han är chefsprojektledare på B3 och har tidigare bland annat jobbat som ansvarig för IDC Contact Center-marknadsundersökningar.
Lina Bjelkmar är vd på Indicate me. Telekom idag har skrivit om Lina Bjelkmars planer för framtidens kundservice. TalareJason Andersson
Chefsprojektledare, B3 Consulting GroupLina Bjelkmar
Vd, Indicate meHenrik Thorvinger
Utvecklingschef, TelavoxMårten Hellebro
Senior Cloud Architect, Cloudway -
11:45 - 13:00
Lunch
Passa på att knyta nya kontakter över en sittande lunch som serveras i restaurangen. -
13:00 - 13:25
Spårval Contact Center: Så vässar man kunddialogen – och följer upp med AI
Galaxen 1Telias Beata Nylén berättar om hur man med hjälp av beteendevetenskap och artificiell intelligens får betydligt nöjdare kunder. TalareBeata Nylén
Head of Conversational Solutions and Analytics, Telia -
13:00 - 13:25
Spårval Samarbete: Så gör du en snygg Skype-exit
Galaxen 2Skype for Business är på väg att ersättas av Teams. Utfasningen sker gradvis men det är hög tid för företag som använder Skype for Business att redan nu börja förbereda sig på en exit. Mårten Hellebro MVP, Microsoft Most Valuable Professional inom Teams och Skype, håller i denna dragning som går igenom hela processen att gå från Skype till Teams, och göra en snygg Skypexit.
Mårten Hellebro, Microsoft MVP och Senior Cloud Architect på Cloudway har gedigen erfarenhet inom kommunikationslösningar och företagstelefoni, främst inom Microsofts olika initiativ genom åren. På senare tid har Mårten fokuserat helhjärtat på telefonilösningar mot Skype for Business och Microsoft Teams och var högst delaktig när Sveriges ledande operatör inom Office 365-telefoni var en av de första i världen att leverera telefoni i Teams. I sin roll som Senior Cloud Architect på Cloudway hjälper han många kunder på deras resa från Skype for Business till Microsoft Teams, så att alla inblandade får ut mesta och bästa möjliga ur Teams. Utöver att tala på Microsoft-event och liknande driver han Teamsbloggen www.msteamsswe.se och är en av upphovsmännen till Teamspodden www.teamspodden.se. TalareMårten Hellebro
Senior Cloud Architect, Cloudway -
13:00 - 13:25
Spårval Telefoni: Från upphandling till införande
JupiterAnne Rosengren, Candaloo, har projektlett Dalarnas stora telefoni-upphandling där 15 kommuner upphandlade gemensamt.
Anne Rosengren är konsult i det egna bolaget Candaloo Consulting AB. Hon är en erfaren projektledare med stor erfarenhet från komplexa projekt, bland annat inom telefoni. Anne har en IPMA B-certifiering och arbetar även med att stötta andra projektledare på olika sätt. Anne Rosengren har projektlett Dala kommunernas stora telefoniupphandling där 15 kommuner upphandlade en gemensam telefonilösning. Alla kommuner är nu införda och projektet avslutas under sommaren. Här delar hon med sig av hur projektet blir lyckat – från upphandling till införande. TalareAnne Rosengren
Projektledare, Candaloo -
13:25 - 13:35
Kort paus för spårbyte
-
13:35 - 14:00
Spårval Contact Center: Så får vi till säljfokus i kundtjänsten
Galaxen 1Logistik-företaget Jetpak flyttar allt mer av sin kundtjänst digitalt, så att ärenden som att få veta vart paketet befinner sig kan skötas helt digitalt. Det ger utrymme för att använda telefoni-kanalen till merförsäljning. Stein Eidsvåg, kommersiell chef på Jetpak, berättar.
Stein Eidsvåg är kommersiell chef på Jetpak. Han ansvarar därmed bland annat för kundtjänsten som finns på fem siter i flera länder. Tidigare har Stein jobbat i över 20 år i logistik-branschen, bland annat på Bring där han var chef för Express Courier & Distribution. TalareStein Eidsvåg
Kommersiell chef, Jetpak -
13:35 - 14:00
Spårval Samarbete: Framtidens möten – så tänkte vi
Galaxen 2Microsoft flyttar i höst in till stan från Akalla. Henrik Byström leder det arbetet. Här berättar han om Microsofts syn på framtidens möte och effekterna av det på det nya kontoret.
Henrik Byström är affärsområdeschef för Modern Workplace och Microsoft365 på Microsoft. Han har över 15 års erfarenhet av att leda olika former av team samt diskutera och införa samarbets- och kommunikationslösningar hos kunder inom både privat och offentlig sektor. TalareHenrik Byström
Affärsområdeschef, Microsoft -
13:35 - 14:00
Spårval Telefoni: Så undviker du fallgroparna i conferencing
JupiterMötets roll har förändrats fundamentalt. Det behöver vara smartare, mer intuitivt och stödja olika typer samarbetsverktyg. Ta del av färska insikter från Frost & Sullivan om de typiska utmaningarna för slutanvändare och it-ansvariga.
Konftel visar på möjligheterna med smidiga videolösningar och det senaste inom flexibelt konferensljud. TalareJörgen Rönnqvist
Area Sales Manager Nordics, Konftel -
14:00 - 14:15
Kort paus för spårbyte
-
14:15 - 14:40
Spårval Contact Center: Vägen till World Domination!
Galaxen 1Benify är Europas snabbast växande HR-Tech bolag och dom erbjuder en unik produkt som gör organisationer till bättre arbetsgivare. Med siktet inställt på World Domination krävs modet att våga omdefiniera gränserna för vad som är möjligt inom kontaktcentret och vad ett kundmöte egentligen är.
Philip Hagenfeldt driver Benify’s digitalisering av kundmötet med starkt fokus på ny teknik och nya användningsområden. Benify erbjuder en skräddarsydd medarbetarportal, och har idag cirka 1500 kunder, 1 400 000 användare och hundratals anställda över hela världen. TalarePhilip Hagenfeldt
Head of Customer Service, Benify -
14:15 - 14:40
Spårval Samarbete: Så löser du kaoset med företagskommunikation
Galaxen 2Hos många företag råder det i dag ett totalt kaos i hur man kommunicerar såväl internt som externt. Forskaren Johan Åberg går igenom aktuell forskning inom företagskommunikation och illustrerar aktuella trender och utmaningar. TalareJohan Åberg
Produktchef, Easy Telefoni -
14:15 - 14:40
Spårval telefoni: Vart är telefoni på väg?
JupiterMattias Ohde, Vd på Soluno BC, delar med sig av sin syn på telefonins evolution. Blir telefoni enklare eller mer komplex framöver? Blir det billigare eller dyrare? Vad blir operatörernas roll och hur viktigt är det med integrationer mot CRM-system och MS Teams?
Mattias Ohde är vd på operatören Soluno BC, en sammanslagning av Solus och Uno. Mattias Ohde har tidigare varit en uppskattad talare på Telekom idags konferenser. TalareMattias Ohde
Vd, Soluno -
14:40 - 14:50
Kort paus för spårbyte
-
14:50 - 15:15
Spårval Contact Center: Så skapade vi kundservice i världsklass
Galaxen 1Efter att ha lämnat Intrum Justitia-koncernen bestämde norska inkassobolaget Lowell att kundservice skulle vara företagets viktigaste uppgift. Carl-Petter Udvang berättar om resan, förbättringarna som uppnåtts och målen framåt.
Carl-Petter Udvang är product manager på Lowell, ett norska inkassobolag. Där ansvarar han för konceptualisering och implementering av nya idéer, lösningar, tjänster och produkter TalareCarl-Petter Udvang
Product manager, Lowell -
14:50 - 15:15
Spårval Samarbete: Så många flygresor sparades in med virtuella möten
Galaxen 2Förra året bestämde Tieto att flygningar och face-to-face-möten skulle ersättas av virtuella möten. Med hjälp av Skype, Teams, dokumentdelning och webbsändningar har man lyckats.
Ida Bohman Steenberg är hållbarhetschef på Tieto. Hon har en lång bakgrund inom företags hållbarhetsarbete och har bland annat arbetet på Vattenfall och EY. TalareIda Bohman Steenberg
Hållbarhetschef, Tieto -
15:15 - 15:40
Eftermiddagspaus
Ta en fika med deltagare, talare och utställare. -
15:40 - 16:20
Så tar Amelia kommunikationen in i framtiden
Johan Toll, europeisk teknikchef på IP-Soft, vars bolag har den världsledande digitala medarbetaren Amelia berättar om hur Amelia jobbar både direkt mot kunder och som en intern resurs, så kallad digital medarbetare, och hur detta förstärker kommunikationen med kunden.
Johan Toll är Executive Director & CTO EMEA på IPsoft där han ansvarar för teknikutvecklingen i Europa. Johan har över 30 års erfarenhet av ledande roller inom IT-branschen såväl i Sverige som utomlands, till exempel som CIO, CTO, IT- och managementkonsult, konsultchef samt som teknikevangelist, med digital transformation som sin specialitet. Johan brinner för hur AI kan skapa personligare upplevelser som driver effektivitet och ökad lojalitet vilket i sin tur skapar nya möjligheter för företag att stärka sina varumärken och kommunikation med medarbetare och kunder. TalareJohan Toll
CTO, IP-Soft -
16:20 - 16:30
Summering av dagen
Telekom idags chefredaktör Kalle Anrell sammanfattar dagen. TalareKalle Anrell
Moderator och chefredaktör, Telekom idag -
16:30 - 18:30
Mingel och tävling
Stanna kvar, mingla och tävla om fina priser med oss! Vi bjuder på dryck och tilltugg. Dessutom har vi engagerat en artist som kan spela era favoritlåtar. TalareKalle Anrell
Moderator och chefredaktör, Telekom idag