Ta din kommunikation till framtidens nivå
Connect20 kommer att tv-sändas i en digital arena den 23 september. Ta chansen att vara med i denna häftiga heldag med fantastiska talare, proffsig produktion och välfylld utställning.
Vi kan alla bli bättre på att kommunicera – både internt och externt mot kunder och samarbetspartners. På Connect20 får du både teoretiska och praktiska kunskaper för att förbättra din digitala arbetsplats inom samarbete, kundmöte och videomöte. Under dagen får du ta del av lyckade case från verksamheter som lyckats, interagera med experter, utställare och deltagare.
Telekom idag | Connect20
Plats | Telekom idag Arena |
Tid | 23 september 2020, 09:00 - 17:00 |
Pris | 7 990:- exklusive moms |
Förmiddag med framtidsfokus
Tre experter får 35 minuter var för att måla upp framtiden för dig, inom telefoni, samarbete och kundmöte. Sedan samlar vi dem i en paneldebatt och ser hur vi kan skapa framtidens kommunikation med dessa nya insikter.
Eftermiddag med breakouts
Under eftermiddagen kommer du kunna välja mellan tre spår att fördjupa dig inom, välj mellan kundmötet, samarbete och videomötet. På varje spår kommer fyra talare att ge dig konkreta tips på hur du får din verksamhet att utvecklas.
Välkommen till mötesplatsen för dig som arbetar med digitalisering!
Program
-
08:00 - 09:00
Logga in och upptäck Telekom idag Arena
Innan livesändningen startar kan du logga in och bekanta dig med den digitala arenan. Det finns även möjlighet att besöka utställarna i de digitala montrarna. -
09:00 - 09:10
Livesändningen startar: Välkomna!
HuvudscenenTelekom idags chefredaktör Kalle Anrell som är moderator för dagen inleder programmet. TalareKalle Anrell
Chefredaktör Telekom idag. Dagens moderator. -
09:10 - 09:45
Live: Digitaliseringen som förändrar samarbetet
HuvudscenenNiklas Olsson Hellström kommer att ta med dig på en resa in i kommunikationens framtid, där privat- och professionell kommunikation smälter ihop, artificiell intelligens tar allt större plats och vi blir allt mer mobila. TalareNiklas Olsson Hellström
Vd, UclarityNiklas Olsson Hellström är vd på Uclarity, som hjälper företag att välja rätt collaboration-lösningar. Han har flera gånger tidigare varit en uppskattad talare på Telekom idags konferenser. -
09:45 - 10:20
Live: Trendspaning: Telefonins framtid
HuvudscenenMartina Klingvall räknar med att förflyttningen mot att röst blir det primära sättet att kommunicera på kommer att gå allt fortare. Och det sker på bekostnad av det skrivna ordet, och framför allt mejlandet. Martina Klingvall kommer också att prata om riskerna med plattformsinlåsning. TalareMartina Klingvall
Vd, TelnessMartina Klingvall är vd och grundare av operatören Telness. Dessförinnan jobbade hon bland annat på Telenor med SME-segmentet. Skriver krönikor i Telekom idag. -
10:20 - 10:30
Live: Presentation av utställningen
HuvudscenenVarje utställare får presentera sig på 10 sekunder. Ingen paus mellan presentationerna. Bra information för den som vill besöka montrarna i utställningsområdet. -
10:30 - 10:50
Arena-rundvandring
Ta en kopp kaffe eller te och mingla med övriga deltagare, talare och utställare i de andra delarna av Arenan – från där du befinner dig. -
10:50 - 11:25
Live: Nya möjligheter i framtidens kundmöte
HuvudscenenTeknikens framsteg hjälper oss att möta kunderna på nya sätt - och nya sätt arbeta på. Fredrik Lemming på Telia ger dig massor av konkreta exempel på företag och organisationer som tagit kliv mot framtidens sätt att kommunicera. TalareFredrik Lemming
Säljchef, Telia kontaktcenterFredrik Lemming är säljchef för Telias kontaktcenterlösning Ace. Han ska se till att Telia når nya marknader med Ace och spanar därför mycket kring vad som sker runt om i världen. -
11:25 - 11:45
Live: Paneldebatt: Hur kommunicerar vi i framtiden?
Förmiddagens tre trendspanare har lyssnat på de andras spaningar och nu samlar vi ihop spaningarna i en paneldebatt, där vi diskuterar varandras spaningar och sätter in allt i ett sammanhang. Ansluter till debatten gör också Teams-experten Mårten Hellebro. TalareFredrik Lemming
Säljchef, Telia kontaktcenterFredrik Lemming är säljchef för Telias kontaktcenterlösning Ace. Han ska se till att Telia når nya marknader med Ace och spanar därför mycket kring vad som sker runt om i världen.Niklas Olsson Hellström
Vd, UclarityNiklas Olsson Hellström är vd på Uclarity, som hjälper företag att välja rätt collaboration-lösningar. Han har flera gånger tidigare varit en uppskattad talare på Telekom idags konferenser.Martina Klingvall
Vd, TelnessMartina Klingvall är vd och grundare av operatören Telness. Dessförinnan jobbade hon bland annat på Telenor med SME-segmentet. Skriver krönikor i Telekom idag.Mårten Hellebro
Microsoft MVP och Senior Cloud Architect på Cloudway.Mårten Hellebro är krönikör i Telekom idag. Han leder också Teams-podden tillsammans med Linus Cansby. Dessutom är han expert Teams hos norska Cloudway.Kalle Anrell
Chefredaktör Telekom idag. Dagens moderator. -
11:45 - 13:00
Lunchpaus och tävling i utställningen
Nu är det dags att fylla på med lite lunch - var och en på egen hand fysiskt, men med stor möjlighet att diskutera förmiddagen med de andra deltagarna i den digitala mötesplatsen i Arenan. Nu finns också chansen att tävla i utställningen där fina priser utlovas till segrarna. -
13:00 - 15:15
Spårval: Kundmöte
KundmötePå spårval Kundmöte så fördjupar vi oss i kontakten mellan kunden och kontaktcentret. -
13:00
Värdefulla affärsinsikter med AI analys av kundsamtal
Tony Mårshans, tidigare konsult på Bonnier News, berättar om hur man verkligen får ut något av ai i kundmötet för att båda öka försäljningen och förbättra kundupplevelsen.
Under programpunkten visar han hur man också kan sänka kostnaderna med hjälp av ai. TalareTony Mårshans
Konsult inom artificiell intelligensTony Mårshans har jobbat på Bonniers sedan 2014, bland annat som affärsutvecklare, telesäljare-specialist och nu som ai- och cx-expert. Han brinner för att tala om nyttan med artificiell intelligens. -
13:35
Så wowar du kunden från kundtjänsten
Elin Trapp på Lyko, hårvård- och skönhetsproduktsaffären, kommer att berätta hur Lyko jobbar för att WOW:a kunden. Hon menar att när det blir fel med leveransen så är det kundtjänstens möjlighet att visa vilka Lyko är. TalareElin Trapp
Kundservicechef, LykoElin Trapp har gått från att sitta i kassan på Hemköp i Dala-Järna till att vara chef för ett av Sveriges bästa kundserviceteam. -
14:10
How much of your CX investment delivers results?
Customer Experience is a top business focus – but how much of your investment actually delivers the outcomes you want? When companies apply the power of AI powered, real time journey optimisation, they can see results like 49% increased digital sales conversions, as achieved by a national airline. Or 10 points improvement in NPS, as achieved by a global telco provider, through better optimised online personalisation. Join this session to discover how these customers achieved these results. Denna programpunkt, som är framtagen av vår sponsor Genesys, kommer att hållas på engelska. TalareRik McCrossan
Digital AI Expert, Genesys Europe -
14:50
Migrationen till nästa generations contact center
En ny generation molnbaserade contact center lösningar finns nu tillgängliga på marknaden. Vad kan man vinna på en sådan migration och vilka utmaningar finns att överkomma? Carl-Petter Udvang verksamhetsutvecklare på Lowell Norway, som ingår i den internationella Lowellkoncernen berättar om deras digitala tranformationsresa och visar vilka effekter som uppnåddes. TalareCarl-Petter Udvang
Verksamhetsutvecklare, Lowell. -
13:00 - 15:15
Spårval: Samarbete
SamarbetePå spårval Samarbete fördjupar vi oss i hur företag kan förbättra sin kommunikation. -
13:00
The Super Team Quest
På grund av corona-pandemin började Tres medarbetare jobba på distans i Sverige i mitten på mars. Två veckor senare gick Indien in i lockdown och plötsligt skulle nya gruppchefen Helena Körberg leda 25 personer på distans utan gemensamma kontor. De löste det sociala med Teams-fikan och quizes. Gruppens agila coach Beata Padlo initierade en tävling teamen emellan och på så sätt ökade gruppens kreativitet & motivation samtidigt som de utvecklade sitt arbetssätt. TalareHelena Körberg
Gruppchef, TreHelena Körberg ledde flytten av Tres huvudkontor till Globen. Nu är hon gruppchef för en avdelning inom IT Development på operatören Tre. Hon har tidigare också talat på Connect med gott betyg.Beata Padlo
Agil coach, TreBeata Padlo är en senior agil coach som arbetat i flertalet organisationer; bla Vattenfall och Daniel Wellington och nu på Tre. -
13:35
Teams är så mycket mer än bara en massa möten
Microsoft Teams är en fantastisk mötesplattform som räddat många jobbmöten genom denna pandemi. Men bara för att man kan ha bra och lättillgängliga möten, betyder det inte att man ska ha onödigt många möten. I den här sessionen reflekterar Mårten kring vår syn på möten, före, under och efter pandemin och visar på funktioner som finns i Microsoft Teams, och som rätt använda kan göra att du kan dra ner på antalet möten och tiden vi spenderar i möten. TalareMårten Hellebro
Microsoft MVP och Senior Cloud Architect på Cloudway.Mårten Hellebro är krönikör i Telekom idag. Han leder också Teams-podden tillsammans med Linus Cansby. Dessutom är han expert Teams hos norska Cloudway. -
14:10
Så blir samarbetet mobilt och säkert
När vi blir mer mobila och jobbar mer på distans ställer det nya krav på säkerheten. Stefan Spendrup, från mobilitets- och iot-företaget Soti, berättar hur man bör tänka som it-chef idag. TalareStefan Spendrup
Vice President of sales, Soti. -
14:50
Gör dina mötesrum mer moderna
Så bör du tänka kring mötesrum och utrustningen av dem för att ha en modern infrastruktur. Jörgen Rönnqvist på Konftel är expert på området. TalareJörgen Rönnqvist
Area Sales Manager Nordic på KonftelJörgen Rönnqvist är ansvarig för Konftels försäljning på den nordiska och baltiska marknaden, en utmanare på kommunikationsutrustning som växer snabbt inom video. -
13:00 - 15:15
Spårval: Videomöte
VideomötePå spårval Videomöte fördjupar vi oss i hur företag kan utnyttja arbetstiden mer effektivt genom att kapa restider och ändå ha möten där vi ser varandra. -
13:00
Utveckla smartare samarbetsformer med digitala möten
Tillväxtverket är en myndighet med kontor runt om i Sverige. Man har därför jobbat hårt för att kunna mötas virtuellt. Lyssna på Nader Svärd som nu kan berätta om de lärdomar man dragit efter att ha varit igång med videomöten en längre tid. TalareNader Svärd
It-chef Tillväxtverket.Nader Svärd är it-chef på Tillväxtverket, som har kommit långt i digitalisering av sina möten. Han har tidigare talat på Connect med mycket goda betyg. -
13:35
Så får du ut max av det virtuella mötet
Videomöte handlar mycket om teknik, men det handlar också om att kunna utnyttja fördelarna med att se den man pratar med. Peter Arnfalk är expert med lång erfarenhet av videomöten. TalarePeter Arnfalk
Peter Arnfalk är expert i projektet resfria möten för myndigheter.Peter Arnfalk är expert i projektet resfria möten för myndigheter, som jobbar aktivt för att öka antalet digitala möten. -
14:10
Trend: Video fungerar i alla rum
Johnny Sønderby Poulsen på Jabra pratar om kommande trender inom videoteknologi och användandet av videolösningar, även i små mötesrum som kallas för huddlerooms. TalareJohnny Sønderby Poulsen
Ansvarig för affärsutveckling, video, i Norden på Jabra.Johnny Sønderby Poulsen är ansvarig för att driva den övergripande videoutvecklingen på den nordiska marknaden för Jabra.James Spencer
Ansvarig för video i EMEA på Jabra.James Spencer är ansvarig för att driva den övergripande videoutvecklingen på den europeiska marknaden för Jabra. -
14:50
Träffsäker kundservice med video
Hur skapar man ett personligt videomöte? I vilka situationer/ärenden är videosamtal den bästa kommunikationskanalen för kundservice? Är kunderna mogna för videosamtal? Och hur säker kan jag egentligen vara på att det som förmedlas i ett videosamtal stannar mellan fyra ögon? Magnus Nälsén, Training Manager på Enghouse Interactive, möter dagligen kunder som arbetar med kundservice i olika former där videosamtal under senaste halvåret blivit en allt vanligare del av vardagen. Här delar han med sig av både sina och kundernas erfarenheter. Magnus lyfter även säkerhetsaspekten i videosamtal – en fråga som varit väldigt aktuellt 2020. TalareMagnus Nälsén
Teamleader för Training på Enghouse InteractiveMagnus Nälsén är Teamleader för Training på Enghouse Interactive och jobbar även som projektledare, för bland annat Vidyoprodukten.
Magnus har tidigare, under många år, jobbat i olika supportroller, där lärde han sig att tekniken inte alltid var problemet. -
15:15 - 15:45
Sista chansen att vinna tävlingen
Ta en fika med deltagare, talare och utställare. Och passa på att tävla i utställningen där det finns chanser att vinna extra fina priser. -
15:45 - 16:25
Live: Så kan en robot hjälpa oss rekrytera rätt medarbetare
HuvudscenenElin Öberg Mårtenzon, vd på Tengai, har tagit fram ett rekryteringsverktyg i form av en fysisk AI-robot som ursprungligen utvecklats av TNG. Tengai är världens första sociala AI-intervjurobot - som redan idag intervjuar kandidater på många företag i Sverige och hjälper dem att hitta rätt kompetens genom att se bortom de sökandes utseende, kläder, dialekt, ålder och kön. TalareElin Öberg Mårtenzon
Vd på TengaiSinisa Strbac
Robottränare Tengai.Tengai
Robot.Världens första fördomsfria sociala robot som håller i anställningsintervjuer. -
16:45 - 17:00
Live: Sammanfattning och prisutdelning
Dagen sammanfattas från studion och se om du vann några av våra fina priser! Stanna gärna kvar och mingla i den digitala mötesplatsen i Arenan. TalareKalle Anrell
Chefredaktör Telekom idag. Dagens moderator.