Telekom idag

Connect20

Framtidens kommunikation med samarbete, kundmöte och videomöte
4 november 2020
Quality Hotel Globe

Ta din kommunikation till framtidens nivå

Connect20 som var planerad till 26 maj har flyttas till 4 november på grund av rådande omständigheter.

Vi kan alla bli bättre på att kommunicera – både internt och externt mot kunder och samarbetspartners. På Connect20 får du både teoretiska och praktiska kunskaper för att förbättra din digitala arbetsplats inom samarbete, kundmöte och videomöte. Under dagen får du ta del av lyckade case från verksamheter som lyckats, träffa experter och möta nya personer att utvidga ditt nätverk med. Välkommen till mötesplatsen för dig som arbetar med digitalisering!

Telekom idag | Connect20

Plats Quality Hotel Globe
Tid 4 november 2020, 09:00 - 18:00
Pris 7 990:- exklusive moms

Förmiddag med framtidsfokus
Tre experter får 35 minuter var för att måla upp framtiden för dig, inom telefoni, samarbete och kundmöte. Sedan samlar vi dem i en paneldebatt och ser hur vi kan skapa framtidens kommunikation med dessa nya insikter.


Eftermiddag med breakouts

Under eftermiddagen kommer du kunna välja mellan tre spår att fördjupa dig inom, välj mellan kundmötet, samarbete och videomötet.

På varje spår kommer fyra talare att ge dig konkreta tips på hur du får din verksamhet att utvecklas.

Program

Fäll ut alla
  • 09:00 - 09:10

    Välkomna!

    Galaxen
    Telekom idags chefredaktör Kalle Anrell som är moderator för dagen inleder programmet. Talare

    Kalle Anrell

    Chefredaktör Telekom idag. Dagens moderator.
  • 09:10 - 09:45

    Digitaliseringen som förändrar samarbetet

    Galaxen
    Niklas Olsson Hellström kommer att ta med dig på en resa in i kommunikationens framtid, där privat- och professionell kommunikation smälter ihop, artificiell intelligens tar allt större plats och vi blir allt mer mobila. Niklas är är vd på Uclarity. Han har flera gånger tidigare varit en uppskattad talare på Telekom idags konferenser. Talare

    Niklas Olsson Hellström

    Vd, Uclarity
  • 09:45 - 10:20

    Trendspaning: Telefonins framtid

    Galaxen
    Martina Klingvall räknar med att förflyttningen mot att röst blir det primära sättet att kommunicera på kommer att gå allt fortare. Och det sker på bekostnad av det skrivna ordet, och framför allt mejlandet. Martina Klingvall kommer också att prata om riskerna med plattformsinlåsning. Martina Klingvall är vd och grundare av operatören Telness. Dessförinnan jobbade hon bland annat på Telenor. Talare

    Martina Klingvall

    Vd, Telness
  • 10:20 - 10:30

    Hisspitch från alla utställare

    Galaxen
    Varje utställare får presentera sig på 30 sekunder. Ingen paus mellan presentationerna. Bra information för den som vill besöka montrarna i utställningsområdet.
  • 10:30 - 10:50

    Kaffepaus

    Ta en kopp kaffe eller te och mingla med övriga deltagare, talare och utställare.
  • 10:50 - 11:25

    Nya möjligheter i framtidens kundmöte

    Galaxen
    Teknikens framsteg hjälper oss att möta kunderna på nya sätt - och nya sätt arbeta på. Fredrik Lemming på Telia ger dig massor av konkreta exempel på företag och organisationer som tagit kliv mot framtidens sätt att kommunicera. Fredrik Lemming är säljchef för Telias kontaktcenterlösning Ace. Talare

    Fredrik Lemming

    Säljchef, Telia kontaktcenter
  • 11:25 - 11:45

    Paneldebatt: Hur kommunicerar vi i framtiden?

    Förmiddagens tre trendspanare har lyssnat på de andras spaningar och nu samlar vi ihop spaningarna i en paneldebatt, där vi diskuterar varandras spaningar och sätter in allt i ett sammanhang. Ansluter till debatten gör också Teams-experten Mårten Hellebro. Talare

    Fredrik Lemming

    Säljchef, Telia kontaktcenter

    Niklas Olsson Hellström

    Vd, Uclarity

    Martina Klingvall

    Vd, Telness

    Mårten Hellebro

    Microsoft MVP och Senior Cloud Architect på Cloudway.
  • 11:45 - 13:00

    Lunch och mingel i utställningen

    Passa på att knyta nya kontakter över en sittande lunch som serveras i restaurangen. Efterrätten får du i utställningen.
  • 13:00 - 15:15

    Spårval: Kundmöte

    Galaxen 1
    På spårval Kundmöte så fördjupar vi oss i kontakten mellan kunden och kontaktcentret.
  • 13:00

    Så tar artificiell intelligens Bonniers till nästa nivå

    Tony Mårshans, konsult på Bonnier News, berättar om hur man verkligen får ut något av ai i kundmötet för att båda öka försäljningen och förbättra kundupplevelsen.
    Under programpunkten visar han hur Bonniers även har sänkt kostnaderna med hjälp av ai.

    Tony Mårshans har jobbat på Bonniers sedan 2014, bland annat som affärsutvecklare, telesäljare-specialist och nu som ai- och cx-expert. Han brinner för att tala om nyttan med artificiell intelligens. Talare

    Tony Mårshans

    Konsult Bonnier News
  • 13:35

    Så wowar du kunden från kundtjänsten

    Elin Trapp på Lyko, hårvård- och skönhetsproduktsaffären, kommer att berätta hur Lyko jobbar för att WOW:a kunden. Hon menar att när det blir fel med leveransen så är det kundtjänstens möjlighet att visa vilka Lyko är.

    Elin Trapp har gått från att sitta i kassan på Hemköp i Dala-Järna till att vara chef för ett av Sveriges bästa kundserviceteam. Talare

    Elin Trapp

    Kundservicechef, Lyko
  • 14:10

    Goda kundmöten med spännande virtuell assistans

    Virtuella anställda, virtuella assistenter, chattbotar eller hybridbottar. Kärt bart har många namn, men hur skall tekniken hjälpa oss att få bättre kontakt med kunden? Magnus Åhgren och Therese Nilsson från Zisson berättar om fördelarna som du kan dra nytta av. Denna programpunkt är framtagen av vår sponsor Zisson.

    Magnus Åhgren har jobbat inom B2B hela sitt verksamma arbetsliv, har gått från en teknisk bakgrund till ren kommersiell. Nu jobbar han på Zisson med kundresan och digitaliseringen av den.
    Therese Nilsson har arbetat i telekombranschen i 10 år på finanssidan samt inom HR. Bakgrund inom Event och service och brinner för god kommunikation. Talare

    Magnus Åhgren

    Sverigechef Zisson

    Therese Nilsson

    Marknadskoordinator Zisson
  • 14:50

    Så förberedde Ving kontaktcentret för krisen

    Vings ägare Thomas Cook gick i konkurs i höstas. Terje Dahl, Kundservice- och Försäljningschef, berättar hur Ving hanterade anstormningen i kontaktcentret – både med förberedelser, proaktivt arbete och bemanningsplanering.

    Terje Dahl har jobbat i många år på researrangören Ving. Han är ansvarig för företagets kundservice. Talare

    Terje Dahl

    Kundservice- och Försäljningschef på Nordic Leisure Travel Group/Ving
  • 13:00 - 15:15

    Spårval: Samarbete

    Galaxen 2
    På spårval Samarbete fördjupar vi oss i hur företag kan förbättra sin kommunikation.
  • 13:00

    Så lyfte projektet vårt samarbete

    Förbättrat samarbete på företaget kräver både teknik och nya insikter hos medarbetarna. Här berättar ett företag berättar om hur man har fått ut mer av sitt samarbete efter ett lyckat projekt.

    Talare ej klar.
  • 13:35

    Teams: Här är grunderna i verktyget

    Mårten Hellebro, en av Sveriges ledande experter på Microsoft Teams, guidar dig in i tjänsten så att ni får ut max av er investering.

    Mårten Hellebro är krönikör i Telekom idag. Han leder också Teams-podden tillsammans med Linus Cansby. Dessutom är han expert på norska Cloudway. Talare

    Mårten Hellebro

    Microsoft MVP och Senior Cloud Architect på Cloudway.
  • 14:10

    Så blir samarbetet mobilt och säkert

    När vi blir mer mobila och jobbar mer på distans ställer det nya krav på säkerheten. Stefan Spendrud, från mobilitets- och iot-företaget Soti, berättar hur man bör tänka som it-chef idag. Talare

    Stefan Spendrup

    Vice President of sales, Soti.
  • 14:50

    Gör dina mötesrum mer moderna

    Så bör du tänka kring mötesrum och utrustningen av dem för att ha en modern infrastruktur. Jörgen Rönnqvist på Konftel är expert på området.

    Jörgen Rönnqvist är ansvarig för Konftels nordiska och baltiska marknad. Han har tidigare talat på Telekom idags konferenser. Talare

    Jörgen Rönnqvist

    Area Sales Manager Nordic på Konftel
  • 13:00 - 15:15

    Spårval: Videomöte

    Cosmos
    På spårval Videomöte fördjupar vi oss i hur företag kan utnyttja arbetstiden mer effektivt genom att kapa restider och ändå ha möten där vi ser varandra.
  • 13:00

    Alla lärdomar från Tillväxtverkets resa med videomöten

    Tillväxtverket är en myndighet med kontor runt om i Sverige. Man har därför jobbat hårt för att kunna mötas virtuellt. Lyssna på Nader Svärd som nu kan berätta om de lärdomar man dragit efter att ha varit igång med videomöten en längre tid.

    Nader Svärd är it-chef på Tillväxtverket. Han har tidigare talat på Connect med mycket goda betyg. Talare

    Nader Svärd

    It-chef Tillväxtverket.
  • 13:35

    Så får du ut max av det virtuella mötet

    Videomöte handlar mycket om teknik, men det handlar också om att kunna utnyttja fördelarna med att se den man pratar med. Peter Arnfalk är expert med lång erfarenhet av videomöten. Talare

    Peter Arnfalk

    Peter Arnfalk är expert i projektet resfria möten för myndigheter.
    Peter Arnfalk är expert i projektet resfria möten för myndigheter, som jobbar aktivt för att öka antalet digitala möten.
  • 14:15

    Trend: Video fungerar i alla rum

    Johnny Sønderby Poulsen på Jabra pratar om kommande trender inom videoteknologi och användandet av videolösningar, även i små mötesrum som kallas för huddlerooms.

    Johnny Sønderby Poulsen är ansvarig för att driva den övergripande videoutvecklingen på den nordiska marknaden för Jabra. Talare

    Johnny Sønderby Poulsen

    Ansvarig för affärsutveckling, video, i Norden på Jabra.
  • 15:15 - 15:45

    Eftermiddagspaus

    Ta en fika med deltagare, talare och utställare.
  • 15:45 - 16:25

    Så kan en robot hjälpa oss rekrytera rätt medarbetare

    Galaxen
    Elin Öberg Mårtenzon, vd på Tengai, har tagit fram ett rekryteringsverktyg i form av en fysisk AI-robot som ursprungligen utvecklats av TNG. Tengai är världens första sociala AI-intervjurobot - som redan idag intervjuar kandidater på många företag i Sverige och hjälper dem att hitta rätt kompetens genom att se bortom de sökandes utseende, kläder, dialekt, ålder och kön. Talare

    Elin Öberg Mårtenzon

    Vd på Tengai
  • 16:45 - 18:00

    Mingel och tävling

    Stanna kvar, mingla och tävla om fina priser med oss! Vi bjuder på dryck och tilltugg

Talare

Fredrik Lemming

Säljchef, Telia kontaktcenter

Niklas Olsson Hellström

Vd, Uclarity

Martina Klingvall

Vd, Telness

Elin Öberg Mårtenzon

Vd på Tengai

Tony Mårshans

Konsult Bonnier News

Elin Trapp

Kundservicechef, Lyko

Mårten Hellebro

Microsoft MVP och Senior Cloud Architect på Cloudway.

Jörgen Rönnqvist

Area Sales Manager Nordic på Konftel

Johnny Sønderby Poulsen

Ansvarig för affärsutveckling, video, i Norden på Jabra.

Nader Svärd

It-chef Tillväxtverket.

Terje Dahl

Kundservice- och Försäljningschef på Nordic Leisure Travel Group/Ving

Peter Arnfalk

Peter Arnfalk är expert i projektet resfria möten för myndigheter.

Stefan Spendrup

Vice President of sales, Soti.

Magnus Åhgren

Sverigechef Zisson

Therese Nilsson

Marknadskoordinator Zisson

Kalle Anrell

Chefredaktör Telekom idag. Dagens moderator.

Connect20

anordnas av Telekom idag