Telekom idag

Connect20

Framtidens kommunikation med samarbete, kundmöte och videomöte
23 september 2020
Telekom idag Arena

Ta din kommunikation till framtidens nivå

Connect20 kommer att tv-sändas i en digital arena den 23 september. Ta chansen att vara med i denna häftiga heldag med fantastiska talare, proffsig produktion och välfylld utställning.

Vi kan alla bli bättre på att kommunicera – både internt och externt mot kunder och samarbetspartners. På Connect20 får du både teoretiska och praktiska kunskaper för att förbättra din digitala arbetsplats inom samarbete, kundmöte och videomöte. Under dagen får du ta del av lyckade case från verksamheter som lyckats, interagera med experter, utställare och deltagare.

Telekom idag | Connect20

Plats Telekom idag Arena
Tid 23 september 2020, 09:00 - 17:00
Pris 7 990:- exklusive moms

Förmiddag med framtidsfokus
Tre experter får 35 minuter var för att måla upp framtiden för dig, inom telefoni, samarbete och kundmöte. Sedan samlar vi dem i en paneldebatt och ser hur vi kan skapa framtidens kommunikation med dessa nya insikter.

Eftermiddag med breakouts
Under eftermiddagen kommer du kunna välja mellan tre spår att fördjupa dig inom, välj mellan kundmötet, samarbete och videomötet. På varje spår kommer fyra talare att ge dig konkreta tips på hur du får din verksamhet att utvecklas.

Välkommen till mötesplatsen för dig som arbetar med digitalisering!

Program

Fäll ut alla
  • 08:00 - 09:00

    Logga in och upptäck Telekom idag Arena

    Innan livesändningen startar kan du logga in och bekanta dig med den digitala arenan. Det finns även möjlighet att besöka utställarna i de digitala montrarna.
  • 09:00 - 09:10

    Livesändningen startar: Välkomna!

    Huvudscenen
    Telekom idags chefredaktör Kalle Anrell som är moderator för dagen inleder programmet. Talare

    Kalle Anrell

    Chefredaktör Telekom idag. Dagens moderator.
  • 09:10 - 09:45

    Live: Digitaliseringen som förändrar samarbetet

    Huvudscenen
    Niklas Olsson Hellström kommer att ta med dig på en resa in i kommunikationens framtid, där privat- och professionell kommunikation smälter ihop, artificiell intelligens tar allt större plats och vi blir allt mer mobila. Talare

    Niklas Olsson Hellström

    Vd, Uclarity
    Niklas Olsson Hellström är vd på Uclarity, som hjälper företag att välja rätt collaboration-lösningar. Han har flera gånger tidigare varit en uppskattad talare på Telekom idags konferenser.
  • 09:45 - 10:20

    Live: Trendspaning: Telefonins framtid

    Huvudscenen
    Martina Klingvall räknar med att förflyttningen mot att röst blir det primära sättet att kommunicera på kommer att gå allt fortare. Och det sker på bekostnad av det skrivna ordet, och framför allt mejlandet. Martina Klingvall kommer också att prata om riskerna med plattformsinlåsning. Talare

    Martina Klingvall

    Vd, Telness
    Martina Klingvall är vd och grundare av operatören Telness. Dessförinnan jobbade hon bland annat på Telenor med SME-segmentet. Skriver krönikor i Telekom idag.
  • 10:20 - 10:30

    Live: Presentation av utställningen

    Huvudscenen
    Varje utställare får presentera sig på 10 sekunder. Ingen paus mellan presentationerna. Bra information för den som vill besöka montrarna i utställningsområdet.
  • 10:30 - 10:50

    Arena-rundvandring

    Ta en kopp kaffe eller te och mingla med övriga deltagare, talare och utställare i de andra delarna av Arenan – från där du befinner dig.
  • 10:50 - 11:25

    Live: Nya möjligheter i framtidens kundmöte

    Huvudscenen
    Teknikens framsteg hjälper oss att möta kunderna på nya sätt - och nya sätt arbeta på. Fredrik Lemming på Telia ger dig massor av konkreta exempel på företag och organisationer som tagit kliv mot framtidens sätt att kommunicera. Talare

    Fredrik Lemming

    Säljchef, Telia kontaktcenter
    Fredrik Lemming är säljchef för Telias kontaktcenterlösning Ace. Han ska se till att Telia når nya marknader med Ace och spanar därför mycket kring vad som sker runt om i världen.
  • 11:25 - 11:45

    Live: Paneldebatt: Hur kommunicerar vi i framtiden?

    Förmiddagens tre trendspanare har lyssnat på de andras spaningar och nu samlar vi ihop spaningarna i en paneldebatt, där vi diskuterar varandras spaningar och sätter in allt i ett sammanhang. Ansluter till debatten gör också Teams-experten Mårten Hellebro. Talare

    Fredrik Lemming

    Säljchef, Telia kontaktcenter
    Fredrik Lemming är säljchef för Telias kontaktcenterlösning Ace. Han ska se till att Telia når nya marknader med Ace och spanar därför mycket kring vad som sker runt om i världen.

    Niklas Olsson Hellström

    Vd, Uclarity
    Niklas Olsson Hellström är vd på Uclarity, som hjälper företag att välja rätt collaboration-lösningar. Han har flera gånger tidigare varit en uppskattad talare på Telekom idags konferenser.

    Martina Klingvall

    Vd, Telness
    Martina Klingvall är vd och grundare av operatören Telness. Dessförinnan jobbade hon bland annat på Telenor med SME-segmentet. Skriver krönikor i Telekom idag.

    Mårten Hellebro

    Microsoft MVP och Senior Cloud Architect på Cloudway.
    Mårten Hellebro är krönikör i Telekom idag. Han leder också Teams-podden tillsammans med Linus Cansby. Dessutom är han expert Teams hos norska Cloudway.

    Kalle Anrell

    Chefredaktör Telekom idag. Dagens moderator.
  • 11:45 - 13:00

    Lunchpaus och tävling i utställningen

    Nu är det dags att fylla på med lite lunch - var och en på egen hand fysiskt, men med stor möjlighet att diskutera förmiddagen med de andra deltagarna i den digitala mötesplatsen i Arenan. Nu finns också chansen att tävla i utställningen där fina priser utlovas till segrarna.
  • 13:00 - 15:15

    Spårval: Kundmöte

    Kundmöte
    På spårval Kundmöte så fördjupar vi oss i kontakten mellan kunden och kontaktcentret.
  • 13:00

    Värdefulla affärsinsikter med AI analys av kundsamtal

    Tony Mårshans, tidigare konsult på Bonnier News, berättar om hur man verkligen får ut något av ai i kundmötet för att båda öka försäljningen och förbättra kundupplevelsen.
    Under programpunkten visar han hur man också kan sänka kostnaderna med hjälp av ai. Talare

    Tony Mårshans

    Konsult inom artificiell intelligens
    Tony Mårshans har jobbat på Bonniers sedan 2014, bland annat som affärsutvecklare, telesäljare-specialist och nu som ai- och cx-expert. Han brinner för att tala om nyttan med artificiell intelligens.
  • 13:35

    Så wowar du kunden från kundtjänsten

    Elin Trapp på Lyko, hårvård- och skönhetsproduktsaffären, kommer att berätta hur Lyko jobbar för att WOW:a kunden. Hon menar att när det blir fel med leveransen så är det kundtjänstens möjlighet att visa vilka Lyko är. Talare

    Elin Trapp

    Kundservicechef, Lyko
    Elin Trapp har gått från att sitta i kassan på Hemköp i Dala-Järna till att vara chef för ett av Sveriges bästa kundserviceteam.
  • 14:10

    How much of your CX investment delivers results?

    Customer Experience is a top business focus – but how much of your investment actually delivers the outcomes you want? When companies apply the power of AI powered, real time journey optimisation, they can see results like 49% increased digital sales conversions, as achieved by a national airline. Or 10 points improvement in NPS, as achieved by a global telco provider, through better optimised online personalisation. Join this session to discover how these customers achieved these results. Denna programpunkt, som är framtagen av vår sponsor Genesys, kommer att hållas på engelska. Talare

    Rik McCrossan

    Digital AI Expert, Genesys Europe
  • 14:50

    Migrationen till nästa generations contact center

    En ny generation molnbaserade contact center lösningar finns nu tillgängliga på marknaden. Vad kan man vinna på en sådan migration och vilka utmaningar finns att överkomma? Carl-Petter Udvang verksamhetsutvecklare på Lowell Norway, som ingår i den internationella Lowellkoncernen berättar om deras digitala tranformationsresa och visar vilka effekter som uppnåddes. Talare

    Carl-Petter Udvang

    Verksamhetsutvecklare, Lowell.
  • 13:00 - 15:15

    Spårval: Samarbete

    Samarbete
    På spårval Samarbete fördjupar vi oss i hur företag kan förbättra sin kommunikation.
  • 13:00

    The Super Team Quest

    På grund av corona-pandemin började Tres medarbetare jobba på distans i Sverige i mitten på mars. Två veckor senare gick Indien in i lockdown och plötsligt skulle nya gruppchefen Helena Körberg leda 25 personer på distans utan gemensamma kontor. De löste det sociala med Teams-fikan och quizes. Gruppens agila coach Beata Padlo initierade en tävling teamen emellan och på så sätt ökade gruppens kreativitet & motivation samtidigt som de utvecklade sitt arbetssätt. Talare

    Helena Körberg

    Gruppchef, Tre
    Helena Körberg ledde flytten av Tres huvudkontor till Globen. Nu är hon gruppchef för en avdelning inom IT Development på operatören Tre. Hon har tidigare också talat på Connect med gott betyg.

    Beata Padlo

    Agil coach, Tre
    Beata Padlo är en senior agil coach som arbetat i flertalet organisationer; bla Vattenfall och Daniel Wellington och nu på Tre.
  • 13:35

    Teams är så mycket mer än bara en massa möten

    Microsoft Teams är en fantastisk mötesplattform som räddat många jobbmöten genom denna pandemi. Men bara för att man kan ha bra och lättillgängliga möten, betyder det inte att man ska ha onödigt många möten. I den här sessionen reflekterar Mårten kring vår syn på möten, före, under och efter pandemin och visar på funktioner som finns i Microsoft Teams, och som rätt använda kan göra att du kan dra ner på antalet möten och tiden vi spenderar i möten. Talare

    Mårten Hellebro

    Microsoft MVP och Senior Cloud Architect på Cloudway.
    Mårten Hellebro är krönikör i Telekom idag. Han leder också Teams-podden tillsammans med Linus Cansby. Dessutom är han expert Teams hos norska Cloudway.
  • 14:10

    Så blir samarbetet mobilt och säkert

    När vi blir mer mobila och jobbar mer på distans ställer det nya krav på säkerheten. Stefan Spendrup, från mobilitets- och iot-företaget Soti, berättar hur man bör tänka som it-chef idag. Talare

    Stefan Spendrup

    Vice President of sales, Soti.
  • 14:50

    Gör dina mötesrum mer moderna

    Så bör du tänka kring mötesrum och utrustningen av dem för att ha en modern infrastruktur. Jörgen Rönnqvist på Konftel är expert på området. Talare

    Jörgen Rönnqvist

    Area Sales Manager Nordic på Konftel
    Jörgen Rönnqvist är ansvarig för Konftels försäljning på den nordiska och baltiska marknaden, en utmanare på kommunikationsutrustning som växer snabbt inom video.
  • 13:00 - 15:15

    Spårval: Videomöte

    Videomöte
    På spårval Videomöte fördjupar vi oss i hur företag kan utnyttja arbetstiden mer effektivt genom att kapa restider och ändå ha möten där vi ser varandra.
  • 13:00

    Utveckla smartare samarbetsformer med digitala möten

    Tillväxtverket är en myndighet med kontor runt om i Sverige. Man har därför jobbat hårt för att kunna mötas virtuellt. Lyssna på Nader Svärd som nu kan berätta om de lärdomar man dragit efter att ha varit igång med videomöten en längre tid. Talare

    Nader Svärd

    It-chef Tillväxtverket.
    Nader Svärd är it-chef på Tillväxtverket, som har kommit långt i digitalisering av sina möten. Han har tidigare talat på Connect med mycket goda betyg.
  • 13:35

    Så får du ut max av det virtuella mötet

    Videomöte handlar mycket om teknik, men det handlar också om att kunna utnyttja fördelarna med att se den man pratar med. Peter Arnfalk är expert med lång erfarenhet av videomöten. Talare

    Peter Arnfalk

    Peter Arnfalk är expert i projektet resfria möten för myndigheter.
    Peter Arnfalk är expert i projektet resfria möten för myndigheter, som jobbar aktivt för att öka antalet digitala möten.
  • 14:10

    Trend: Video fungerar i alla rum

    Johnny Sønderby Poulsen på Jabra pratar om kommande trender inom videoteknologi och användandet av videolösningar, även i små mötesrum som kallas för huddlerooms. Talare

    Johnny Sønderby Poulsen

    Ansvarig för affärsutveckling, video, i Norden på Jabra.
    Johnny Sønderby Poulsen är ansvarig för att driva den övergripande videoutvecklingen på den nordiska marknaden för Jabra.

    James Spencer

    Ansvarig för video i EMEA på Jabra.
    James Spencer är ansvarig för att driva den övergripande videoutvecklingen på den europeiska marknaden för Jabra.
  • 14:50

    Träffsäker kundservice med video

    Hur skapar man ett personligt videomöte? I vilka situationer/ärenden är videosamtal den bästa kommunikationskanalen för kundservice? Är kunderna mogna för videosamtal? Och hur säker kan jag egentligen vara på att det som förmedlas i ett videosamtal stannar mellan fyra ögon? Magnus Nälsén, Training Manager på Enghouse Interactive, möter dagligen kunder som arbetar med kundservice i olika former där videosamtal under senaste halvåret blivit en allt vanligare del av vardagen. Här delar han med sig av både sina och kundernas erfarenheter. Magnus lyfter även säkerhetsaspekten i videosamtal – en fråga som varit väldigt aktuellt 2020. Talare

    Magnus Nälsén

    Teamleader för Training på Enghouse Interactive
    Magnus Nälsén är Teamleader för Training på Enghouse Interactive och jobbar även som projektledare, för bland annat Vidyoprodukten.
    Magnus har tidigare, under många år, jobbat i olika supportroller, där lärde han sig att tekniken inte alltid var problemet.
  • 15:15 - 15:45

    Sista chansen att vinna tävlingen

    Ta en fika med deltagare, talare och utställare. Och passa på att tävla i utställningen där det finns chanser att vinna extra fina priser.
  • 15:45 - 16:25

    Live: Så kan en robot hjälpa oss rekrytera rätt medarbetare

    Huvudscenen
    Elin Öberg Mårtenzon, vd på Tengai, har tagit fram ett rekryteringsverktyg i form av en fysisk AI-robot som ursprungligen utvecklats av TNG. Tengai är världens första sociala AI-intervjurobot - som redan idag intervjuar kandidater på många företag i Sverige och hjälper dem att hitta rätt kompetens genom att se bortom de sökandes utseende, kläder, dialekt, ålder och kön. Talare

    Elin Öberg Mårtenzon

    Vd på Tengai

    Sinisa Strbac

    Robottränare Tengai.

    Tengai

    Robot.
    Världens första fördomsfria sociala robot som håller i anställningsintervjuer.
  • 16:45 - 17:00

    Live: Sammanfattning och prisutdelning

    Dagen sammanfattas från studion och se om du vann några av våra fina priser! Stanna gärna kvar och mingla i den digitala mötesplatsen i Arenan. Talare

    Kalle Anrell

    Chefredaktör Telekom idag. Dagens moderator.

Talare

Fredrik Lemming

Säljchef, Telia kontaktcenter

Niklas Olsson Hellström

Vd, Uclarity

Martina Klingvall

Vd, Telness

Elin Öberg Mårtenzon

Vd på Tengai

Sinisa Strbac

Robottränare Tengai.

Tengai

Robot.

Tony Mårshans

Konsult inom artificiell intelligens

Elin Trapp

Kundservicechef, Lyko

Mårten Hellebro

Microsoft MVP och Senior Cloud Architect på Cloudway.

Nader Svärd

It-chef Tillväxtverket.

Jörgen Rönnqvist

Area Sales Manager Nordic på Konftel

Helena Körberg

Gruppchef, Tre

Beata Padlo

Agil coach, Tre

Johnny Sønderby Poulsen

Ansvarig för affärsutveckling, video, i Norden på Jabra.

James Spencer

Ansvarig för video i EMEA på Jabra.

Carl-Petter Udvang

Verksamhetsutvecklare, Lowell.

Peter Arnfalk

Peter Arnfalk är expert i projektet resfria möten för myndigheter.

Stefan Spendrup

Vice President of sales, Soti.

Rik McCrossan

Digital AI Expert, Genesys Europe

Magnus Nälsén

Teamleader för Training på Enghouse Interactive

Kalle Anrell

Chefredaktör Telekom idag. Dagens moderator.

Connect20

anordnas av Telekom idag