Ta din kommunikation till nästa nivå
Connect21 kommer att tv-sändas i en digital arena den 19 maj 2021. Ta chansen att vara med i denna häftiga heldag med fantastiska talare, proffsig produktion och välfylld utställning.
Vi kan alla bli bättre på att kommunicera – både internt och externt mot kunder och samarbetspartners. På Connect21 får du både teoretiska och praktiska kunskaper för att förbättra din digitala arbetsplats inom samarbete, kundmöte och kontoret. Under dagen får du ta del av lyckade case från verksamheter som lyckats, interagera med experter, utställare och deltagare.
Telekom idag | Connect21 – vår
Plats | Telekom idag Arena |
Tid | 19 maj 2021, 09:00 - 17:00 |
Pris | 7 990:- exklusive moms |
Förmiddag med framtidsfokus
Tre experter får 35 minuter var för att måla upp framtiden för dig, inom telefoni, samarbete och kundmöte. Sedan samlar vi dem i en paneldebatt och ser hur vi kan skapa framtidens kommunikation med dessa nya insikter.
Eftermiddag med breakouts
Under eftermiddagen kommer du kunna välja mellan tre spår att fördjupa dig inom, välj mellan kundmötet, samarbete och kontoret. På varje spår kommer fyra talare att ge dig konkreta tips på hur du får din verksamhet att utvecklas.
Välkommen till mötesplatsen för dig som arbetar med digitalisering!
Program
-
08:00 - 09:00
Logga in och upptäck Telekom idag Arena
Innan livesändningen startar kan du logga in och bekanta dig med den digitala arenan. Det finns även möjlighet att besöka utställarna i de digitala montrarna. -
09:00 - 09:10
Livesändningen startar: Välkomna!
HuvudscenenTelekom idags chefredaktör Kalle Anrell som är moderator för dagen inleder programmet. Med på scenen är också dagens sidekick Mårten Hellebro från Cloudway. TalareKalle Anrell
Moderator, Telekom idagChefredaktör på Telekom idag sedan 2017. Expert på Telekombranschens alla olika delar och en uppskattad moderator.Mårten Hellebro
Sidekick moderatorMårten Hellebro är Sveriges ledande expert på Teams. I sitt jobb på norska Cloudway hjälper han kunder att få ut max av sin företagskommunikation. Han skriver också krönikor i tidningen, samt är ofta med som expert när det handlar om modernt arbete. -
09:10 - 09:45
Live: Nya möjligheter i framtidens kundmöte
HuvudscenenTeknikens framsteg hjälper oss att möta kunderna på nya sätt - både för arbetssätt och i kundmötet. Kristoffer Lundnes ger dig massor av konkreta exempel på företag och organisationer som tagit kliv mot framtidens sätt att kommunicera. TalareKristoffer Lundnes
Produktchef, ZissonKristoffer Lundnes har en lång historia i Kontaktcenter-branschen. Innan han tog över som produktchef på Zisson har han bland annat varit innovationschef på Puzzel. -
09:45 - 10:20
Live: Framtidens digitala arbetsplats
HuvudscenenSofia Edholm, på Diwo, spanar i de dagsaktuella trenderna för digitala arbetsplatser. Vad vill företag ha nu - och vad de borde vilja ha om tre år. TalareSofia Edholm
Digital workplace strategist, Diwo.Sofia Edholm är strategisk rådgivare på Diwo som hjälper företag att bli mer effektiva och engagerade i sina digitala arbetsplatser. Innan Sofia kom till Diwo har hon bland annat jobbat på Microsoft och Capgemnini. -
10:20 - 10:25
Live: Presentation av utställningen
HuvudscenenVarje utställare får presentera sig på 10 sekunder. Ingen paus mellan presentationerna. Bra information för den som vill besöka montrarna i utställningsområdet, och vara med på dagens tävling. -
10:25 - 10:50
Förmiddagspaus
Under förmiddagspausen kan du passa på att sträcka på benen och hämta kaffe, interagera med andra deltagare eller besöka utställarområdet. -
10:50 - 11:25
Live: Framtidens samarbete/telefoni
HuvudscenenHur vill företagen att de anställda ska kommunicera framöver. Blir det mer röst, mindre text eller är det andra trender som kommer att påverka. Titta på Viktor Sandgrens trendspanining. TalareViktor Sandgren
Enterprise-ansvarig, TelavoxViktor Sandgren är ansvarig för företagsaffären på växande operatören Telavox. Han spanar med jämna mellanrum kring framtidens kommunikation åt Telekom idag. Innan han kom till Telavox jobbade Viktor på Telia. -
11:25 - 11:50
Live: Paneldebatt om framtidens kommunikation
HuvudscenenFörmiddagens tre trendspanare har lyssnat på de andras spaningar och nu samlar vi ihop spaningarna i en paneldebatt, där vi diskuterar varandras spaningar och sätter in allt i ett sammanhang. TalareKristoffer Lundnes
Produktchef, ZissonKristoffer Lundnes har en lång historia i Kontaktcenter-branschen. Innan han tog över som produktchef på Zisson har han bland annat varit innovationschef på Puzzel.Sofia Edholm
Digital workplace strategist, Diwo.Sofia Edholm är strategisk rådgivare på Diwo som hjälper företag att bli mer effektiva och engagerade i sina digitala arbetsplatser. Innan Sofia kom till Diwo har hon bland annat jobbat på Microsoft och Capgemnini.Viktor Sandgren
Enterprise-ansvarig, TelavoxViktor Sandgren är ansvarig för företagsaffären på växande operatören Telavox. Han spanar med jämna mellanrum kring framtidens kommunikation åt Telekom idag. Innan han kom till Telavox jobbade Viktor på Telia.Kalle Anrell
Moderator, Telekom idagChefredaktör på Telekom idag sedan 2017. Expert på Telekombranschens alla olika delar och en uppskattad moderator. -
11:50 - 13:00
Tävling i utställningen och lunch
Nu är det dags att fylla på med lite lunch - var och en på egen hand fysiskt, men med stor möjlighet att diskutera förmiddagen med de andra deltagarna i den digitala mötesplatsen i Arenan. Nu finns också chansen att tävla i utställningen där fina priser utlovas till segrarna. -
13:00 - 15:15
Spårval: Kundmöte
På spårval Kundmöte så fördjupar vi oss i kontakten mellan kunden och kontaktcentret. -
13:00
Sveriges mest moderna chattbot
Björn Tingelöf och Sebastian Johansson på Eon berättar om hur de utvecklade tjänster för att begära anstånd i talsvar respektive chatbot. Det här är första gången som man testade att nyttja Google Dialogflow i kombination med tidigare beprövad teknik. Eon strävar efter att erbjuda service i den kanal kunden befinner sig i och när de designar lösningarna utgår de ifrån en och samma process, en gemensam knowledgebase och API:er. TalareBjörn Tingelöf
Digital transformation manager, EonBjörn Tingelöf är produktägare för ACE Knowledge på Eon och har sedan 2019 tillsammans med sitt team bland annat utvecklat tjänster i talsvar och chatbottar.
Telefoni är fortfarande den kanal där de flesta kunder väljer att utföra sina traditionella kundserviceärenden men vi ser ett ökat intresse för digitala kanaler.Sebastian Johansson
Projektledare och business expert, EonJobbar tillsammans med Björn Tingelöf med botarna. -
13:35
Så driver du kontaktcentret från hemmakontoret
Tres kundservicedirektör Silvia Bakir styrde under Corona-pandemin i våras om operatörens kontaktcenter till att de flesta jobbade hemifrån på fyra dagar. Här berättar hon om lärdomarna från att sköta ett kontaktcenter med agenter i hemmen. TalareSilvia Bakir
Kundservicedirektör, TreSilvia Bakir är kundservicedirektör på operatören Tre, där hon jobbat sedan 2016. Dessförinnan hade Silvia en lång och framgångsrik karriär på konkurrenten Tele2. -
14:10
Voiceboten klarar av samtalen själv
SL sköter lokaltrafiken i Stockholm och har mängder av kundkontakter varje dag, som Releasy tar hand om. Till sin hjälp har de en voicebot som tar hand om en betydande mängd samtal. TalareAnton Valentiner
Affärsutvecklare, ReleasyAnton Valentiner är affärsutvecklare på Releasy, ett bolag som har hand om kundtjänsten åt andra bolag. Anton har varit på bolaget sedan 2016 och jobbat med affärsutveckling sedan 2018. -
14:45
Investera i kundtjänstens hjältar - snabbaste vägen till bättre lönsamhet
Program från partnerAtt höja kompetens och befogenheter hos agenterna skapar lönsamhet och nöjda kunder, det vet vi. Men tänk om vi kan mäta hur lönsamt det är, eller tänk om systemet automatiskt höjde agenternas kompetens. Och tänk om detta system som utvecklar och planerar personalen samtidigt är integrerat med kontaktcentret så kunderna inte bara hamnar i rätt kö, utan även kopplas till den person som är mest lämpad att möte kunden. Vad skulle hända med er lönsamhet? Kom och lyssna till när Johan berättar om hur detta är möjligt redan idag. TalareJohan Hägglund
Senior Account Executive, Genesys NordicsJohan Hägglund har grundat flera bolag inom Telekom och varit CX-konsult. På Genesys hjälper han svenska företag att vinna i den globala konkurrensen med hjälp av bättre kundservice. Johan brinner för att skapa kundorienterade organisationer. -
13:00 - 15:15
Spårval: Samarbete
På spårval Samarbete fördjupar vi oss i hur företag kan förbättra sin kommunikation. -
13:00
25 frågor om Microsoft Teams
Ta chansen att ställa dina frågor om Microsoft Teams för just dina förutsättningar. Linus Cansby, en av Sveriges ledande Teams-experter, svarar på 25 inskickade frågor i raskt tempo - max 1 minut per fråga. TalareLinus Cansby
Teams-expert, UclaritLinus Cansby är Teams-expert på Uclarity, där han hjälper företag att effektivisera sin kommunikation. Förutom det är Linus också MVP i Teams och driver Teams-podden tillsammans med Mårten Hellebro. -
13:35
Därför gick Linköping över till Google Workspace
I november gick hela Linköpings kommun över till att arbeta i Google Workspace. Något som enligt Jakob Algulin, digitaliseringsdirektör på kommunen, innebär att kommunen kommit ikapp digitalt. Här får du lyssna på fördelarna med teknikvalet. TalareJakob Algulin
Digitaliseringsdirektör, Linköpings kommunSedan 2018 är Jakob Algulin digitaliseringsdirektör på Linköpings kommun, där han ser till att staden tar de nödvändiga stegen framåt i digitaliseringen av verksamheten. Innan Jakob kom till Linköping så jobbade han hos Sectra. -
14:10
Så ska du tänka med framtidens videomötesrum
Henry Kayser på Zoom berättar om hur de tänker kring framtidens konferensrum för video - hur ska de utrustas efter Corona. Presentationen kommer att hållas på engelska. TalareHenry Kayser
Europeisk säljchef, ZoomDen amerikanska mötestjänsten Zoom växer rekordsnabbt just nu. En av de som driver tillväxten i Europa är den europeiska säljchefen Henry Kayser som jobbar från kontoret i Amsterdam. -
14:45
Ta med telefonin in i Teams
Program från partnerPlattformen Microsoft Teams har säkert i ett års tid upptagit merparten av din tid i dessa distansarbetstider. Men vet du att man kan ta Teams ett steg längre för att få ännu mer nytta av plattformen? Genom att knyta ihop telefoni, telefonisttjänster, kontaktcenter och mobiler med Teams visar Competella och Telia på hur man med gemensamma lösningar kan jobba på ännu smartare sätt. TalareKarin Lindberg
Head of sales, CompetellaKarin Lindberg är försäljningsansvarig för Competella i Sverige sedan 2018. Hennes tidigare erfarenheter från telekom och försäljning, främst inom collaboration och kontaktcenter kombineras här med Competellas tjänster för telefonist- och kontaktcenter för telefoni i Microsoft Teams. Innan Karin kom till Competella jobbade hon på Telia.John Kjölbye Hansen
Modern Workplace Business Architect, TeliaJohn Kjölbye Hansen är lösningsarkitekt inom den digitala arbetsplatsen på Telia. Han hjälper kunder att få insikter och ta fram lösningar, alltid med fokus på båda användare och verksamheten.
John har tidigare bland annat jobbat som global applikationsansvarig på Ericsson, UC expert på Microsoft, samt senior konsult på UClarity.
Han är en uppskattat talare med glimten i ögat och har tidigare presenterat till exempel på Microsoft TechDays och Teamsdagen. -
13:00 - 15:15
Spårval: Hybridkontoret
På spårval Kontoret fördjupar vi oss i hur företag kan förbättra kontoret, hemmakontoret eller hybridkontoret. -
13:00
Så hanterar du dina nätverk när en majoritet jobbar på distans
Nya tider kräver ny hantering. Med en majoritet av tjänstemän som jobbar på distans så ställs det nya krav på hur it-avdelningarna ska ge rätt tillgång till rätt medarbetare. Lyssna på Marcus Bäckruds tips om hur du får arbetet att flyta på för distansarbetare - och kontorsarbetare. TalareMarcus Bäckrud
Sverigechef, ArubaMarcus Bäckrud är nätverksexpert och Sverige-chef på Aruba där han jobbat sedan 2016. Dessförinnan har han hunnit med bland annat 9 år på Hewlett Packard Enterprise. -
13:35
Klimatpositivt snack i grönt kontaktcenter ger framtidshopp!
Program från partnerAtt bara snacka brukar betyda att inget händer. Men nu kan du faktiskt snacka dig till en mer hållbar framtid. Office Management levererar servicelösningar och produkter över hela Norden och Europa. Nu utmanar Office Management marknaden och tror sig bli Sveriges första klimatpositiva leverantör för företagstelefoni & kontaktcenterleverantör. För att täcka hela värdekedjan samarbetar dem med Tele2 för att komplettera den gröna telefonilösningen med en klimatneutral operatör. Christian Ceder är affärsområdeschef för telefoni på Office Management. Tillsammans med Tele2 hållbarhetschef Erick Wottrich kommer han presentera bakgrunden till det hållbarhetsprojekt som han tagit initiativ till för en bättre och mer hållbar framtid. TalareChristian Ceder
Office ManagementChristian Ceder är affärsområdeschef för telefoni på Office Management.Erik Wottrich
Hållbarhetschef, Tele2 -
14:10
Så väljer du rätt headset till rätt roll
Det finns mängder med varianter av headsets på marknaden. Hur kan man veta vilket headset som passar till varje person på företaget? Pehr Börjesson på Poly berättar om hur man kan jobba med personas för att göra valen enklare för varje roll på företaget. TalarePehr Börjesson
Produktexpert, PolyPehr Börjesson är en veteran i headset-branschen. Han närmar sig 10 år på Poly där han började på Plantronics innan sammanslagningen med Polycom. -
14:45
Så får du ut max av alla typer av videomöte
Videomötet har slagit igenom stort under Corona-pandemin där vi har fått en mångdubbling av antalet videomöten. Typerna av videomöten är dock olika och därför kan ditt företag behöva fler än en lösning tillgänglig. Annie Petersson ger dig handfasta råd på hur du får till rätt möte i rätt lösning. TalareAnnie Petersson
Mötesguru på Informationsteknik ScandinaviaAnnie Petersson brinner för möten och har en lång historia i videomötes-branschen. Nu jobbar hon på Informationsteknik Scandinavia, men innan dess har hon bland annat varit på Pexip, Videxio och Atea. -
- 15:15
Eftermiddagspaus
-
15:45 - 16:30
Live: Därför satsar vi på ett eget 5g-nät
Det finns ett fåtal 5g-nät för företag i drift i Sverige idag. Saab-bolaget Combitechs Per Åkesson kommer till Connect21 och berättar om fördelarna med nätet och vad man behöver tänka på för att komma igång med industri 4.0 på riktigt. TalarePer Åkesson
Affärsområdeschef, CombitechPer har lång erfarenhet från telekombranchen och har jobbat med allt från utveckling och systemering till projektledning och i olika chefsroller. Efter över 25 år hos Ericsson gick han 2016 över till Combitech, där han nu är chef för affärsområdet ”Autonomy Solutions & Private Networks”.Stefan Rönnmark
Digitaliseringsansvarig Aerostructures, SaabIngenjör med 40 års erfarenhet från flygindustrin hos Saab, i olika ledarroller kring tillverkning, logistik utveckling och lean tillverkning. I sin nuvarande roll är han projektägare kring utvecklingen av industri 4.0 och framtagandet av en smart fabrik-lösning åt Saab Aerostructures.
-
16:30 - 16:45
Live: Avrundning och utdelning av vinster
Dagens alla nya insikter samlas ihop av moderatorn Kalle Anrell. Priser från dagens olika tävlingar kommer också att delas ut. TalareKalle Anrell
Moderator, Telekom idagChefredaktör på Telekom idag sedan 2017. Expert på Telekombranschens alla olika delar och en uppskattad moderator.